Foto: Freepik

Americká internetová firma Meta Platforms zvažuje možnost zavést placené verze sociálních sítí Facebook a Instagram pro uživatele v Evropské unii, které by neobsahovaly reklamy. Informace o tom přinesl deník The New York Times s odvoláním na zdroje, kteří jsou obeznámeni s plány společnosti Meta. Tímto krokem by firma reagovala na aktuální regulační opatření Evropské unie, která omezují její praktiky týkající se sběru osobních údajů.

Zavedení placených verzí sociálních sítí Facebook a Instagram bez reklam by mohlo pomoci Meta rozptýlit obavy evropských regulátorů ohledně ochrany soukromí, protože by uživatelům poskytlo alternativu k reklamním službám, které závisí na analýze osobních údajů. Zatím nejsou k dispozici konkrétní informace o cenách placených verzí a termínech jejich spuštění. Meta by však v Evropské unii nadále nabízela i bezplatné verze s reklamou.

Foto: Freepik

Tento krok, zvažování placených verzí, by mohl být významným ukazatelem toho, jak firmy musí přizpůsobit své produkty, aby vyhověly pravidlům ochrany osobních údajů a dalším předpisům, zejména v rámci Evropy. V červenci tohoto roku bylo Meta zakázáno kombinovat údaje shromážděné o uživatelích napříč svými platformami a jinými webovými stránkami a aplikacemi bez výslovného souhlasu uživatelů, což bylo rozhodnutím Nejvyššího soudu EU. Stále však zůstává nejisté, jaké budou ceny placených verzí těchto sociálních sítí.

Meta je v Evropě druhým nejziskovějším regionem po Severní Americe, a proto je pro ni klíčové najít způsob, jak se přizpůsobit evropským regulacím týkajícím se ochrany osobních údajů. Společnost Meta dosud kvůli nejistotě v regulacích v této oblasti nezpustila svou novou síť Threads, kterou plánuje využít jako konkurenci pro sociální síti X amerického miliardáře Elona Muska.

Dlouhodobě byl hlavním podnikatelským modelem společnosti Meta nabídka bezplatných sociálních sítí a vydělávání prostřednictvím prodeje reklamy firmám, které chtějí oslovit uživatele těchto sítí. Placené verze bez reklam by tedy představovaly zásadní změnu v tomto modelu pro uživatele v Evropské unii. Mluvčí společnosti Meta se odmítl vyjádřit k této informaci v deníku The New York Times.

Zdroj: NYTimes.com (odkaz)