Foto: Freepik

Letecká společnost United Airlines si vybrala Honeywell jako svého dodavatele široké škály avioniky pro nové letouny 737 MAX, které vstoupí do služby v průběhu příští dekády. Mezi tyto technologie patří jediný 3D meteorologický radar v tomto odvětví, nové 25hodinové záznamníky letových dat a pokročilé systémy pro vyhýbání se provozu.

United Airlines poprvé zvolily podobnou sadu avioniky Honeywell v roce 2018 pro vybavení 161 strojů 737 MAX. Nejnovější dohoda staví na spolehlivosti společnosti Honeywell při poskytování prvotřídních leteckých technologií.

„Jsme hrdí na to, že můžeme pokračovat v dlouhodobém vztahu s United Airlines, abychom poskytli pokročilou avioniku pro její rostoucí flotilu strojů 737 MAX,“ řekl Heath Patrick, prezident Americas Aftermarket, Honeywell Aerospace Technologies. „Naše technologie snižují pracovní zátěž pilotů, zlepšují přehled o situaci a podporují spolehlivost pokynů.“

United Airlines pro svou flotilu 737 MAX vybraly následující technologie kokpitu od společnosti Honeywell:

  • IntuVue RDR-4000 3D meteorologický radarový systém je první automatický komerční radar, který přesně zobrazuje počasí v dráze letu letadla. Technologie Honeywell IntuVue automaticky skenuje oblohu v 17 úhlech náklonu – což je nejvíce v oboru – a poskytuje 3D pohled na počasí prostřednictvím intuitivního displeje, který piloti mohou rychle a snadno zkontrolovat.
  • Honeywell Connected Recorder – 25 je letový zapisovač určený pro komerční dopravní letadla, který zabezpečuje záznam povinných letových dat a hlasu z kokpitu. Tento zapisovač umožňuje lepší předvídatelnost údržby a provozní přehled prostřednictvím analýzy dat.
  • TPA100B systém výstrahy před provozem a předcházení kolizím a TRA 100 transpondéry identifikují letadlo ostatním letadlům v okolí prostřednictvím palubního systému pro zamezení kolize.
  • IMMR Integrovaný vícerežimový přijímač je špičkou v oboru rádiové navigace a kombinuje satelitní a pozemní navigační systémy do jednoho přijímače. Pomáhá přesně určit polohu letadla pro efektivní přistání, zejména při obtížných a nových přiblíženích na přistávací dráhu.
  • ALA-52B radarový výškoměr pomáhá při přístrojovém přistání na stovkách letišť v USA a filtruje širokopásmové rušení 5G.