Foto: Freepik
Co jsou reklamní přestávky?
Reklamní přestávky jsou krátké reklamy, které se objevují během procházení obsahu na Instagramu. Podle popisu funkce: „Někdy možná budete muset zobrazit reklamu, než budete moci pokračovat v procházení.“ Tento koncept připomíná nepřeskočitelné reklamy na YouTube, které se zobrazují před nebo během videí. Na Instagramu však tato praxe narušuje rychlé procházení příspěvků, což uživatelé vnímají jako značně rušivé.
Jak to funguje?
Uživatelé hlásí, že reklamy se objevují uprostřed jejich procházení a trvají několik sekund. Během této doby se zobrazuje odpočet, který znemožňuje přeskočení reklamy a nutí uživatele ji sledovat, než mohou pokračovat v používání aplikace.
Foto: Freepik
Reakce uživatelů
Zatímco se reklamní přestávky testují jen na malé skupině uživatelů, odezva je převážně negativní. Uživatelé na Redditu a platformě X (dříve Twitter) hromadně kritizují nový formát. Mnozí z nich tvrdí, že aplikaci okamžitě zavřou, jakmile se reklama objeví.
„Meta má špičkové designéry UX. Proč tohle nepřezkoumali dříve, než to nasadili? Úplně to narušuje tok uživatelů,“ napsal jeden z uživatelů Redditu. Další uživatel přidal: „Právě jsem zažil svou první reklamní přestávku a jsem zděšený. Je to opravdu špatný způsob, jak uživatele ovládat a nutit je sledovat reklamy. Tohle naštve spoustu lidí.“
Co dál?
Není jasné, jak široce je nový formát reklamy zavedený ani zda Meta plánuje rozšíření na další uživatele. Pokud se tak stane, společnost musí být připravena na významnou zpětnou vazbu. Instagram již dříve čelil kritice za agresivní reklamní praktiky, například v roce 2022, kdy převaha reklam ve zdroji uživatelů vyvolala hromadné stížnosti.
Zdroj: Mashable.com (odkaz)