Foto: Freepik

Poměrně významný podíl vývojářů mobilních her a menších herních projektů používá známý herní engine Unity pro své projekty. Naopak, pro vývoj velkých AAA her se často využívají vlastní herní enginy. Unity Engine je spravován společností Unity Technologies, která v nedávné době čelila finančním obtížím. To je ilustrováno tím, že během letošního roku proběhly dvě významné vlny propouštění, které postihly kolem 900 zaměstnanců.

Nyní však přichází zpráva, která vyvolala pozornost mezi vývojáři a hráči. Od 1. ledna 2024 bude oficiálně zaveden poplatek pro vývojáře za každou instalaci hry, pokud hra dosáhne tržeb přesahujících 200 000 dolarů nebo 200 000 stažení. Důležité je poznamenat, že toto pravidlo bude aplikováno i retroaktivně na již vydané hry.

Tato nová opatření vyvolávají obavy, neboť mohou být snadno zneužita konkurenčními firmami. Konkurenti mohou simulovat tisíce instalací a v extrémních případech způsobit značné finanční potíže vývojovým studiím. Některá herní studia, například Aggro Crab, uvažují o přechodu na jiný herní engine, pokud Unity Technologies nezmění svůj postoj. Jako nejlepší alternativa se jeví Unreal Engine, který umožňuje vývoj i větších AAA her.

Zdroj: gamebot.cz (odkaz)