Foto: IT pro Tebe, autor: Vendula Erlebachová

Většina koloběžek má bohužel i svá omezení, jako je třeba váhový limit – ten většinou bývá 80 kg. To je ale jeden z parametrů, kde Sencor Scooter vyniká, protože zde je váhový limit 120 kg, takže uveze skutečně každého. Na tento test jsme se těšili, protože Sencor Scooter S30 je letošní novinkou a nástupcem Sencor Scooter One s několika vylepšeními. Tím hlavním vylepšením je pak odpružení předního kola.

DESIGN

Koloběžka je vyvedená v elegantní černé barvě, díky čemuž se hodí ke každému outfitu. Tím je myšleno, že si můžete dojet v saku a kravatě pro oběd stejně jako v růžové sukýnce do školy. Její univerzálnost pak musíme zařadit rozhodně do kategorie pozitiv. Celkově můžeme hodnotit design jako velice propracovaný.

Již na první pohled působí koloběžka robustně a masivně. O její pevnosti se můžete přesvědčit hned po uchopení – nikde nic nevrže, ani nemá žádnou vůli. Zkrátka vše sedí tak, jak má. Nástupní plocha pro nohu je dostatečně velká, aby se tam vešla obě chodidla. Pokud máte nadrozměrné velikosti, stačí jen nohu lehce vytočit a je po problému.

Foto: IT pro Tebe, autor: Vendula Erlebachová

Výška řidítek je naprosto dostačující pro člověka průměrného vzrůstu. I když je koloběžka velice pevná a robustní, dá se složit pomocí jednoho jediného tlačítka. Řidítka se zaklapnou do speciální úchytky na blatníku a rázem je z velké koloběžky relativně praktický balíček, který můžete s sebou vzít kamkoliv – třeba i do MHD, metra nebo do vlaku.

Další výhodou jsou poměrně velká kola. Někdo i může pomyslet, že je koloběžka o to těžší a že to není potřeba. Opak je pravdou. Velká kola jsou jednou z největších předností. Pokud totiž jedete po cyklostezce nebo na chodníku, určitě nechcete zažít dopravní nehodu, kdy se vám malé kolečko zasekne například do víka od kanálu. S těmito koly se vám něco podobného rozhodně nestane.

Při testování jsme zkoušeli jet po různých cestách a silnicích a pokaždé jsme díru buď pohodlně přejeli nebo díky dobré ovladatelnosti a mobilitě jsme se jí dokázali vyhnout. Poslední věcí ohledně vzhledu je krásná kotoučová brzda na zadním kole, která zařídí relativně krátkou brzdnou dráhu.

Foto: IT pro Tebe, autor: Vendula Erlebachová

SKLÁDÁNÍ

O skládání jsme se již bavili výše, ale pro některé uživatele to je důležité téma, a tak jsme se rozhodli ho zařadit do samostatné kapitoly. Celý skládací mechanismus je velice jednoduchý a intuitivní a skládání samotné zabere pouze pár sekund.

Navíc k tomu není potřeba žádné další náčiní. Prostě dojedete do stanice metra, rychle zklopíte řidítka, zacvaknete na zadním blatníku a je to. Rozložení je podobně jednoduché, protože stačí jen zmáčknout jednu páčku, která se nachází uprostřed řidítek a v sekundě můžete jet.

FUNKCE

Koloběžka Sencor Scooter se dá samozřejmě spárovat i s mobilní aplikací, přes kterou vidíte vše důležité – jak je nabitá, jaký je dojezd, kolik minut jste jezdili či aktuální rychlost. Mimo to si můžete přes aplikace zvolit i režim používání, jako například ECO, chůze, sporotovní, atd.

Tyto režimy jsme využili zejména při jízdě v pěší zóně či na chodníku, kdy se chcete pohybovat jen rychlostí 5 km/h, ale nechcete mít palec v křeči na regulátoru rychlosti. Jednoduše jsme si nastavili režim chůze a poté vám koloběžka nepojede více než stanovený limit. Když jsme jeli po silnici zvolili jme raději režim sport a zrychlili na 25 km/h.

Foto: IT pro Tebe, autor: Vendula Erlebachová

Další předností je, že koloběžka vází jen 14,5 kg, což je pro představu asi tolik jako průměrná taška středoškoláka. Není tedy žádný problém si ji vzít s sebou do školy nebo do práce. Ve složeném stavu je navíc velice skladná a mobilní, takže se vám vejde klidně i pod věšák.

Již jsme zmínili i maximální nosnost, která je u tohoto modelu chvályhodných 120 kg. Takže i když máte plnoštíhlou postavu či hromadu svalů, nemusíte se bát, že vás koloběžka neuveze. Bez problémů zvládne i 15 % stoupání. Pokud stoupáte do prudšího kopce, koloběžka vás také vyveze, ale při nižším výkonu, nižší rychlosti nebo s přispěním vašeho odrážení.

Veškeré potřebné jízdní vlastnosti se navíc zobrazují přímo při jízdě na malém a praktické displeji umístěném uprostřed řidítek. Zde je pak aktuální rychlost, stav baterie, zvolený režim nebo indikátor, zda máte rozsvícená světla. Byli jsme až překvapeni při ostrém světle, jakou čitelnost a viditelnost má tento displej.

APLIKACE

V Google Play či App Store si můžete stáhnout doprovodnou aplikaci „Sencor Scooter“. Pomocí Bluetooth pak můžete jednoduše spárovat vaši koloběžku a váš mobilní telefon. Ke spárování je zapotřebí PIN, který je v továrním nastavení „00000“, ale který se dá samozřejmě změnit. V této aplikaci můžete také využít jednu praktickou funkci, a to zámek koloběžky. Pokud v aplikaci koloběžku zamknete, zablokují se jí kola a nikdo s ní neodjede.

Foto: IT pro Tebe, autor: Vendula Erlebachová

JÍZDNÍ VLASTNOSTI

Než pojedete pohodlně na elektromotor zabudovaný v předním kole, musíte nejdříve nabrat rychlost 5 km/h, což znamená jednou se odstrčit. Pro aktivaci jízdního režimu musíte zmáčknout páčku na regulaci rychlosti a brzdu. Zajímavé je, že tato informace v návodu zcela chybí a než jsme na to přišli, zabralo nám to chvilku.

Naše testování jsme prováděli ve městě, na silnicích, dlažebních kostkách i v lehkém lením terénu a nenarazili jsme na jediný problém, a to i díky odpružení předního kola. Jinými slovy si naprosto bez problémů poradí z běžným městským provozem či jakoukoliv cyklostezkou. O dobrý zážitek z jízdy se postaraly i 8,5″perforované pneumatiky, které se také podílí nemalou měrou na tlumení otřesů.

VÝKON

Jako nejdůležitější součást koloběžky lze považovat motor o výkonu 350 W, díky kterému může koloběžka dosáhnout rychlosti až 25 km/h. Jediným důvodem, proč je rychlost takto limitována je současná legislativa, která nařizuje umístit omezovač rychlosti. Na zadním kole se pak nachází kotoučová brzda, která je samozřejmě výkonější než klasické brzdové destičky. I tak ale raději počítejte z bezpečnostních důvodů s delší brzdnou dráhou.

Podle údajů od společnosti Sencor by tato koloběžka měla mít dojezd 30 km. Při našem testování jsme docílili až 35 km. Záleží však samozřejmě na tom, zda jezdíte po rovině, do kopce či z kopce. Poslední faktorem je pak nabíječka, která dokáže nabít koloběžku na plno za 9 hodin, což je prakticky za noc.

ZÁVĚR

Závěrem musíme uznat, že jsme s touto koloběžkou byli skutečně spokojeni a během našeho testování jsme neshledali žádný technický či jiný problém. Možná bychom doporučili uvést do návodu informaci, jak se aktivuje jízdní režim, popřípadě ji uvést viditelně. Výkon i dojezd koloběžky jsou optimální, protože čím delší dojezd, tím větší musí být baterka a tím těžší je koloběžka. Dojezd 30 km je naprosto dostačující i do práce či školy. Jako konkurenci můžeme uvést koloběžku Xiaomi Mi Electric Scooter 3, která má dojezd 20 km při maximální rychlosti 20 km/h a pohybuje se i ve stejné cenové hladině. Nicméně její maximální nosnost je pouze 100 kg. Ve všech ohledech je tak objektivně horší. Pokud nechcete jezdit vyloženě do extra prudkých kopců, můžeme vám Sencor Scooter S30 jednoznačně doporučit.

Zdroj: uživatelské hodnocení redakce IT pro Tebe, informace poskytnuté společností Sencor