Foto: Freepik
V současné době slouží pro stahování oficiálních aplikací do mobilních zařízení obchod Google Play či AppStore. Nyní ale uvažuje známá společnost Meta Platforms, že oba tyto obchody obejde. Tedy alespoň pro uživatele v Evropské unii. Aplikace, které jsou totiž nabízeny prostřednictvím reklam na Facebooku si budou moci uživatelé stáhnout přímo z platformy Facebook.
Doposud byli uživatelé vždy bez výjimky přesměrováni na oficiální obchody s aplikacemi. Facebook přišel s tímto nápadem v návaznosti na nový zákon „O digitálním trhu“, který má vejít v Evropské unii v platnost již příští rok. V rámci zachování konkurenčního prostředí budou muset společnosti Apple a Google umožnit stahování svých aplikací i na jiných místech, než v jejich vlastních obchodech.
Foto: Freepik
V současné době by měla jít tato novinka již do beta testování pro vybrané uživatele, a to ještě v tomto roce. V praxi to bude vypadat tak, že se vám na Facebooku objeví reklama propagující hru či aplikaci, na kterou když uživatel klikne, započne okamžité stahování a instalace do vašeho zařízení. Vše bez nutnosti navštívit Google Play Store.
Facebook navíc uvedl, že si za staženou aplikaci nebude brát procentuální podíl. Tedy alespoň během prvních měsíců po spuštění. Tyto nové možnosti, podle mluvčí společnosti Meta, mohou významným způsobem přispět ke zvýšení konkurenci a ozdravení trhu.
Důležité je ale také uvažovat o případných kontrolách aplikací proti hackerům a virům. Google i Apple disponují určitou ochranou a kontrolou proti nežádoucím aplikacím obsahujících třeba malware. I přesto dokáží hackeři tuto kontrolu obejít. Facebook si proto bude muset vybudovat vlastní systém kontroly a zabezpečení, aby tento typ reklamy neztratil na věrohodnosti.
Zdroj: The Verge.com (odkaz)