Foto: Pixabay

WhatsApp byl na počátku v podstatě jen komunikační nástroj, ale v průběhu let se z něj stalo něco víc a nyní mnohonásobně překonává svou původní funkci – komunikace jeden na jednoho. Zvládne velice populární hovory, videohovory, videokonference, skupinové chaty, atp. Nově chce ale své portfolio ještě více rozšířit.

V únoru tohoto roku se objevila v beta verzích WhatsAppu funkce newsleeteru. To je v podstatě typ komunikace jeden uživatel ku mnoha uživatelům. Společnosti by nově mohli svým zákazníkům hromadně zasílat novinky stejně, jako to dělají například e-mailem. Na funkci se stále ještě pracuje, ale to, co musí vývojáři WhatsAppu vyřešit je, aby vám reklamní zprávy nezahltily příchozí poštu.

Foto: Pixabay

Vhodné by proto bylo vytvoření několika záložek, jako primární pošta, promo, atd – stejně jako je tomu v Gmailu. S největší pravděpodobností se zde ale použije rozložení, které je známo z Instagramu pro aktualizace stavu, které se zobrazují vodorovně spolu se jmény kontaktů.

Je samozřejmě zapotřebí dbát důraz na soukromí uživatelů a end-to-end šifrování, což může být pro vývojáře těžké. Zároveň bude zapotřebí povolit maximální počet příjemců newsleeteru na vyšší limit než 5 000 lidí. Není ale pochyb, že tato funkce bude mít úspěch a své využití by mohla najít i při situacích, kdy místní samospráva či vládní orgán potřebuje obyvatelstvo hromadně varovat či informovat. V tuto chvíli bohužel není znám přesný datum, kdy bude funkce uveřejněna, ale vývoj je zřejmě v počátcích. Před vývojáři stojí hromada úkolů, jako vyřešit technicky maximální množství příjemců, specifika či výše zmíněné end-to-end šifrování.

Zdroj: AndroidPolice.com (odkaz)