Foto: poskytnuto zadavatelem Expodum.cz (odkaz)
Určitě se všichni shodneme, že jakákoliv akce pořádaná venku pod modrou oblohou má daleko lepší atmosféru, než když ji pořádáte ve vnitřních prostorách. Venku také o mnoho více možností, ale zároveň to s sebou přináší i mnoho různých problémů a úskalí. To souvisí zejména s povětrnostními podmínkami.
Nikdy totiž nevíte, zda během akce, kterou plánujete několik týdnů dopředu, bude sluníčko a modrá obloha nebo zda bude zrovna deštivo. S deštivým počasím nic udělat neumíme, ale je lepší s tím počítat. Právě pro tento účel se vyrábějí nejrůznější stany a přístřešky všech velikostí.
Nemusí se pak jednat jen o klasický zahradní přístřešek, který asi většina lidí zná a který má široké využití, protože zde můžete mít uskladněné nářadí, materiál, dřevo nebo ho využít k příjemnému posezení při nepříznivém počasí. Tento typ přístřešků bývá mobilní a skladný, takže ho můžete přesouvat dle potřeby.
Na trhu existují ale i další tipy, jako je třeba prodejní stánek, který notoricky dobře znáte z trhů a jarmarků. Tento typ stánku se od zahradního liší zejména tím, že má jednu stranu otevřenou, aby byla umožněna nabídka zboží. Prodejní stánek můžete ale také využít na řemeslný trzích, kde chcete při ukázce svých dovedností být jen chráněni před větrem a deštěm.
Pomyslnou trojici nejpoužívanějších stánků a přístřešků pak uzavírá reklamní stánek. Zde je jeden hlavní rozdíl – zatímco jiné druhy stánků jsou pokryty jen pevnou plachtovinou, tento typ je pokryt potištěným reklamním bannerem. Jde o prezentační stánek na různých trzích či veletrzích, kde reprezentujete svoji firmu, popřípadě ho rádi využívají závodníci jako svoje depo či prostor pro prezentaci své stáje.
Všechny tyto stánky se pak samozřejmě vyrábí v různých velikostech a výrobce se vždy snaží dodržet několik základních parametrů. V první řadě je totiž důležitá cenová dostupnost v kombinaci se snadnou montáží a demontáží. Za zmínku stojí určitě i minimální údržba a nepromokavost či dokonalá ochrana před povětrnostními podmínkami. Posledním parametrem, který výrobce i zákazník sledují je skladnost a mobilita, protože nikdo logicky nechce, aby jeho stánek zabíral zbytečně moc místa.