NÁVOD: Nejde mi nastartovat auto

Ráno bývá asi nejtěžší částí dne, protože jste unavení, rozespalí a v hlavě vám začíná kolovat seznam věcí, které musíte ten den vyřídit. Nic nedokáže tento chmurný start do nového dne více znepříjemnit, než situace, kdy přijdete k autu a to nejde z neznámého důvodu nastartovat. Většinou to pár krát zkusíme a pak to vzdáme. My jsme pro vás připravili seznam nejčastějších závad, které mohou tento problém způsobit.

Foto: Pixabay

Můžeme vás ale potěšit, protože v některých případech je totiž možné problém vyřešit na místě a rychleji, než byste asi čekali. V mnoha případech je ale na vinně vybitá baterie, chyba ve startéru nebo ucpaný palivový filtr. Na některé opravy je ale již bohužel potřeba zavolat automechanika.

Chyba v baterii

Pokud se ocitnete v situaci, že vaše auto nejde nastartovat, jako první byste asi měli prohlédnout autobaterii. Prvním signálem, že se jedná o problém s autobaterií může být i fakt, že se vám při pokusu o nastartování nerozsvítí ani jedna kontrolka na přístrojové desce.

Druhým poznávacím znakem může být jakési cvakání v motoru při pokusu nastartovat. Zde je pak jasným viníkem vybitá baterie. Baterie se pak mohla vybít vaší vinnou, když jste nechali rozsvícená světla nebo problémem s alternátorem, popřípadě vadnou baterií. V tomto případě je vaším nejrychlejším řešením připojit automobil pomocí startovacích kabelů k jinému vozu s plně nabitou baterií. V tom případě můžete nastartovat a odjet.

Vadný startér

Startér je elektrická součástka nebo spíše malý motor, který dokáže rozběhnout celý motor po otočení klíčkem v zapalování. Problém se startérem odhalíte snadno – po zapnutí elektroinstalace ve vozu, tj. po otočení klíčku do první polohy, vše jinak funguje. Kontrolky svítí, rádio hraje, akorát nejde nastartovat. Zde je na vinně pravděpodobně startér nebo spíše chyba v elektroinstalaci. Tato závada se pak lze jen velice těžko opravit mimo autorizovaný servis. Těžko si to totiž opravíte sami.

Foto: Pixabay

Ucpaný palivový filtr

Palivový filtr je pro auto velice důležitý, protože se stará o zachytávání pevných částic v palivovém potrubí a jejich další přenos do motoru, kde by mohly napáchat škody. Palivový filtr je potřeba vyměnit zhruba každých 15 000 – 20 000 km, ale málokdo to dělá. Tomuto problému tak zabráníte jednoduše pravidelným servisem a údržbou vozu.

Chyba v bezpečnostním systému

U moderních automobilů se pak většinou setkáváme s propracovanými bezpečnostními systémy, které mimo jiné naprosto znemožňují, aby vůz někdo startoval jiným klíčem. Stačí, aby systém nepoznal váš klíč a motor se elektronicky zkrátka zablokuje.

Každý klíč dneska má v sobě malou baterku, aby se právě mohl spárovat s autem a aby mohl na dálku otevírat dveře. I tato baterie se ale časem vybije, a to obzvláště u starších modelů. Stačí tak zajet do servisu a požádat o výměnu baterie v klíči. Nejrychlejším řešením je vzít si náhradní klíček nebo stávající klíček podržet co nejblíže u startovacího tlačítka.

Máte dostatek paliva

Může vám to připadat až komické, ale tento problém je velice častý. Lidé zkouší nastartovat pořád dokola a nic nejde a nenapadne je zkontrolovat palivovou nádrž. Řešení je pak velice snadné – doplňte do nádrže nějaké palivo.

Stačí si vzít čistou láhev, která není mokrá, a pokud máte benzinovou stanici poblíž, můžete si nechat načepovat jen trochu, abyste dojeli s autem a natankovali plnou. V ideálním případě můžete s sebou vozit v autě prázdný kanystr a být na tuto situaci připravený.

Zdroj: Transa.cz (odkaz)

Přidat na domovskou stránku Seznam.cz

NAŠI PARTNEŘI

AUTOR WEBU: WWW.TVORBAWEBU.TOP

DALŠÍ ČASOPISY:

ŽÁDNÝ ŠPEKY

ARCHIV
Follow Me