Foto: Pixabay

„Automatizace je jednou z cest, jak dosáhnout vyšší efektivity. Snižuje časově náročnou administrativní práci a opakující se úkoly, pomáhá sledovat správné činnosti vedoucí k úspěšnému prodeji a sjednocuje všechny nástroje potřebné pro práci. Ve výsledku CRM platforma slouží jako nástroj pro zvýšení produktivity každého týmu a pro naplnění obchodních cílů,“ uvádí Veronika Danielová, produktová manažerka Pipedrive.

Průzkum firmy Pipedrive ukazuje, že klíčovými faktory pro úspěch firmy jsou silné zaměření na strategii, spolupráce mezi sehranými marketingovými a prodejními týmy a správná technologie, která umožňuje růst společnosti. CRM platformy však mají mnohostranné využití, nejčastěji se mezi respondenty využívají k automatizaci reportů a údajů o prodejích. Z průzkumu plyne, že firmy využívající těchto technologií automatizací s větší pravděpodobností dosáhnou stanovených cílů.

Zavedení technologií a automatizace však nejsou jediné faktory ovlivňující úspěch společnosti, značný vliv má také kvalita vedení a managementu firmy. Téměř polovina profesionálů, kteří nedosáhli prodejních cílů, uvádí potřebu zlepšení managementu a vedení ve firmě. Celkem 42 % respondentů, jejichž firmy dosáhly nižšího růstu příjmů oproti prognózám, dále uvedlo potřebu zlepšit strategii, cíle a mise svých firem.

Hlavní zjištění průzkumu

  • Značný růst ve všech oblastech – I přes výzvy loňského roku uvedlo 71 % respondentů, že jejich společnosti vzrostly více v roce 2021 oproti roku 2020.
  • Zavedení technologií napomáhá růstu a spokojenosti zaměstnanců – Firmy, které zavedly nové technologie a automatizovaly své prodejní a marketingové procesy, měly o 16 % vyšší pravděpodobnost dosažení svých prodejních cílů.
  • Silný leadership je klíčem k úspěchu – 41 % respondentů, jejichž firmy nedosáhly v loňském roce svých prodejních cílů, považuje za důvod tohoto neúspěchu neadekvátní leadership a management. 
  • Spolupráce prodeje a marketingu zvyšuje příjmy – Firmy s dobře integrovaným prodejem a marketingem měly o 26 % vyšší pravděpodobnost, že jejich příjmy překročí prognózy.
  • Investice do marketingu přináší výsledky – 78 % respondentů uvedlo, že marketingové investice v roce 2021 měly průměrnou, dobrou či velmi dobrou návratnost.
  • Práce na dálku přispívá k větší produktivitě – Dvě třetiny respondentů uvedly, že práce na dálku měla pozitivní dopad na jejich pracovní život, a 46 % respondentů vzrostla produktivita oproti 12 % respondentů, kterým produktivita klesla.

Vzorek dotázaných tvoří celkem 1 114 respondentů ze Severní a Jižní Ameriky, Asie, Austrálie, Evropy a Afriky. Respondenty jsou specialisté v oblasti prodeje a marketingu, majitelé firem či zaměstnanci startupů, malých, středních a velkých podniků. Většina respondentů (31 %) pracuje ve firmách o 21 až 100 zaměstnancích.

Zdroj: tisková zpráva společnosti Pipedrive