Povolte zaměstnancům sociální sítě a udělejte z nich své ambasadory

Sociální média zažívají obrovský boom (už asi 10 let). Celá řada firem, společností a značek konečně pochopila, že je prostě nemůže ignorovat. Stále je tu ale daleko více těch, které na to prostě a jednoduše “dlabou”, ba co víc, mnohé firmy svým zaměstnancům přístup na sociální média zakazují nebo rovnou blokují. Má to smysl nebo ne?

Foto: Pixabay

Zakazujete zaměstnancům sociální sítě? Raději z nich udělejte ambasadory

 

Sociální média zažívají obrovský boom a během posledních 15 let se z nich stala automatická součást media mixu většiny značek. Celá řada firem konečně pochopila, že je prostě nemůže ignorovat. Jenže přestože chápou, že sítě jsou nezbytné pro jejich marketingovou komunikaci, spousta z nich nepochopila jejich širší význam v životě svých zaměstnanců. Přestože firmy mohou budovat svou značku skrze sociální sítě svých lidí, často jim přístup na sociální média zakazují nebo rovnou blokují. Má to smysl nebo ne?

 

Zaměstnanci tráví svůj čas na sociálních sítích místo práce

 

Zcela jistě ano, ale ruku na srdce, opravdu si myslíte, že ze svých lidí vymáčknete 8 hodin naprosto soustředěné práce? To se nikdy nestane. Čas, který by jinak strávili na Instagramu, Facebooku, TikToku nebo Pinterestu, stejně promrhají. Například tím, že si půjdou uvařit kafe, pokecají si s kolegou od vedle a nebo budou hledat možnosti, jak blokaci sociálních sítí obejít. „Reálně tedy dosáhnete toho, že váš člověk místo rychlého prolítnutí news feedu bude dělat neproduktivní činnost, která mu zabere daleko více času,“ uvádí kreativní ředitel reklamní agentury Fairy Tailors Marek Nieslanik



Zaměstnanci mohou být vašimi ambasadory

 

Každé spokojené selfie, každá fotka z back-office, každý status o zajímavé práci nebo vtipné situaci, která se dneska stala v kanceláři, to vše tvoří jednu jedinou komplexní zprávu, kterou vaši lidi posílají do světa a která zní: „Hej, tahle firma je fakt cool!“ Co z toho plyne? Čím víc si svět okolo bude myslet, že jste cool, tím víc kvalitních lidí pro vás bude chtít pracovat, ale zároveň u vás i nakupovat. Vždyť přesně kvůli tomu vznikají všechny ty statistiky spokojenosti zaměstnanců, soutěže o nejhezčí kanceláře a tak dále. Nejhezčí na tom je, že to, co vaši zaměstnanci dají na sociální média, můžete částečně ovlivnit. „Stačí pro ně například jednou týdně udělat snídani, dát jim do práce nový kávovar a balíček čerstvě upražené kávy nebo připravit nějaké zajímavé překvapení. Uvidíte, že z vás obratem udělají zaměstnavatele roku,“ uvádí kreativní ředitel reklamní agentury Fairy Tailors Marek Nieslanik

 

 

Co když někdo zveřejní nějakou tajnou nebo strategickou informaci?

 

Mnohdy naprosto stačí, když svým lidem vysvětlíte, že je nehodláte kontrolovat v tom, jak se vyjadřují na svých soukromých profilech, ale zároveň je vyzvat k tomu, aby si prostě dávali pozor. Stejně tak můžete uspořádat jednoduché školení o tom, co zveřejnit lze a na co si dát pozor. Takové školení navíc můžete využít i v rámci oficiální komunikace vaší firmy, protože správce vašich sítí nemůže potkat větší štěstí, než když ho vaši vlastní zaměstnanci začnou zásobovat zajímavým obsahem z jednotlivých oddělení.

 

Jak to tedy udělat?

 

Pokud to s komunikací na sociálních médiích myslíte vážně, nechte své zaměstnance, ať jsou její součástí. Sociální média jsou otevřená a potřebují nejen aktuální a relevantní obsah, ale zároveň obsah, který je lidský a reflektuje esenci vaší značky. „Vaši zaměstnanci a firemní kultura jsou totiž její významnou součástí,uzavírá Fairy Tailors Marek Nieslanik. 

Zdroj: tisková zpráva společnosti Fairy Tailors

Přidat na domovskou stránku Seznam.cz
ARCHIV
Follow Me