Foto: Pixabay

Odjakživa měli lidé potřebu nějakým způsobem ukládat svůj kapitál. Někdo zvolí variantu spořícího účtu, někdo investuje do fondů a jiný zase do nemovitostí. Je to přirozená potřeba lidí uchránit svůj majetek před inflací nebo ho dokonce ještě zhodnocovat.

V poslední době se však doslova roztrhl pytel s nemovitostmi v metavesmíru, neboli virtuální alternativě našeho světa. Nedávno se například objevila zpráva, že mladý indonéský obchodník nakoupil 71 nemovitostí za 92 000 dolarů. Prý počká, až jejich cena stoupne a zase je prodá.

Foto: Pixabay

Jde o nemovitosti ve virtuálním vesmíru v rámci World Webb Land. Toto není však jediný příklad, protože herní společnost Atari utratila za tyto virtuální nemovitosti již 4,23 milionů dolarů. Jako potvrzení o vlastnictví vám slouží NFT (neboli nezaměnitelný token, což je vlastně alternativa ke katastrálnímu úřadu).

Lidé si obecně myslí, že hlavní virtuální vesmír je ten, který chystá společnost Meta, dříve Facebook. To je však omyl, již dnes existuje několik virtuálních vesmírů a další neustále vznikají a vyvíjejí se. Například Worldwide Webb Land je starý pouze čtyři měsíce.

Jiná sociální síť, Decentraland má například již 800 000 uživatelů, a to na začátku minulého roku měla pouhých 40 000. Ptáte se, na čem mají společnosti investující do neexistujících nemovitostí zbohatnout? Odpověď je jednoduchá – z reklamy.

Princip je stejný, jako na Facebooku nebo Instagramu, kdy se vám zhruba při každém pátém rolování zobrazí reklama. Ve virtuálním vesmíru to bude podobné, ale v současné fázi se nakupuje reklamní prostor. Jde o nový trend, a pokud se naplní proroctví Marka Zuckerberga, tak všichni budou trávit většinu času právě ve virtuálním vesmíru, a kdo tam pořídí nemovitost či reklamní prostor teď, ten na tom vydělá. Jejich cena totiž roste možná rychleji, než v případě bitcoinu.

Zdroj: Cnet.com (odkaz)