Foto: Pixabay

Společnost Meta, dříve Facebook, je provozovatelem největší sociální sítě Facebook nebo Instagram a v poměrně nedávné době uveřejnila zprávu, že buduje svůj vlastní digitální virtuální vesmír. Nesmíme však zapomenout na to, že se stále jedná o jednu z největších reklamních agentur na světě.

A je logické, že vedení společnosti hledá neustále nové způsoby, jak maximalizovat svůj zisk. Nyní přišla zpráva, že chce v rámci metaverse snímat lidské obličeje a tato data využít k lepšímu zacílení reklamy. Při pohybu ve virtuálním vesmíru budete muset mít na hlavě speciální náhlavní soupravu pro virtuální realitu.

Foto: Pixabay

Díky této náhlavní soupravě, kterou také vyrábí společnost Meta, budou monitorovat pohyb vašich zorniček, krčení nosu a pohyby těla. Tím by mělo dojít nejen ke zlepšení tvorby avatarů, ale také k cílení reklamy. Společnost Meta si tuto technologii již dokonce nechala patentovat.

Zakladatel společnosti, Mark Zuckerberg, již před několika měsíci avizoval, že v budoucích deseti letech chce do svého metaverse investovat zhruba 221 miliard korun ročně. Obdobné projekty však připravují i další společnosti, jako je Apple nebo Microsoft. V rámci virtuálního vesmíru budou k dispozici konferenční a zasedací místnosti, herní prostor nebo obchody a nákupní galerie.

Právě v těchto obchodech se dá využít maximální potenciál nového patentu, což potvrdil i viceprezident společnosti Meta pro komunikaci, Nick Clegg, který řekl: „Byznys model metaverse je založený na obchodu. Samozřejmě v tom reklamy hrají velkou roli.“ Cílem společnosti Meta je využít každého kousku vašeho těla, který by mohl naznačit vaši vůli či přání a který by mohl být využit pro simulaci vašeho avatara.

Zdroj: tn.nova.cz (odkaz)