Apple Pay slaví tři roky v České republice

Nejnovější data startupu Twisto z analýzy za rok 2021 poukazují na skokový nárůst v mobilním placení skrze karty napojené na digitální peněženky typu Apple Pay a Google Pay. Placení Twisto kartou přes tyto digitální peněženky využilo přes 67 % uživatelů, a to zejména pro menší každodenní nákupy. Vzrůstající popularitu mobilních plateb (62 %) zaznamenal finanční startup i v sousedním Polsku, kde také působí. Trend digitálních plateb podporuje mimo jiné novinka v podobě Twisto karty na jedno použití, kterou zákazníci uplatňují spíše při dražších a předem plánovaných nákupech. Tradiční Twisto karty s odloženou platbou jsou pak využívány převážně na platby levnějších položek v e-shopech a kamenných obchodech. Zájem o plastové platební karty mezitím klesá a 90 % nových klientů Twista využívá pouze virtuální variantu. Startup tak plánuje do roku 2025 ukončit vydávání fyzických karet.

Foto: Pixabay

Virtuální placení je na vzestupu a společnost Twisto zaznamenala za uplynulý rok výrazný přechod z plastových platebních karet na virtuální. Ačkoli ty plastové stále tvoří stabilní podíl na trhu, vzrůstající mobilní trend je více než patrný. Téměř dvě třetiny všech uživatelů Twista postupně přechází na mobilní placení a 90 % nových klientů o fyzickou kartu při založení účtu ani nežádá. 

 

„Již pár let věříme, že plastová karta je přežitek. Když jsme se podívali na naše data, s překvapením jsme zjistili, že budoucnost přichází rychleji, než jsme čekali. Většina našich uživatelů už dnes při placení upřednostňuje virtuální kartu a noví uživatelé si většinou plastové karty ani nenechávají vystavovat. Výhod virtuálních karet je celá řada, například komfort placení chytrými zařízeními, která máme neustále po ruce, bezpečnost placení nejen díky biometrickému ověřování, téměř okamžité vystavení karty, možnost jednorázových karet,“ komentuje situaci Pavel Prucek, head of product v Twistu.


Přes virtuální Twisto karty v Apple Pay a Google Pay se za rok 2021 uskutečnilo dvojnásobně více transakcí než dříve – dominovaly nákupy v e-shopech s elektrem, v těsném závěsu s módními doplňky a potravinami, a platby za datové služby. Také u sousedů v Polsku poskočily virtuální karty a jejich využití oproti těm fyzickým o 440 %, počet klientů využívajících virtuální karty také postupně překročil i počet klientů platících plastovými kartami. Průměrná útrata skrze mobilní zařízení je navíc stabilně až o 20 % vyšší.

Twisto představuje chytré řešení pro platby a nakupování a už v roce 2013 jako první v ČR zavedlo platby BNPL (buy now pay later, nakupuj teď, plať později). Díky funkci Twisto Pay lze na jedno kliknutí, bez registrace a zdarma platit internetové nákupy, na jejichž úhradu mají zákazníci 14 dní. Registrovaní uživatelé pak mají možnost využít k placení Twisto kartu (vydanou Mastercard) – virtuální nebo fyzickou, zaplatit mobilem díky Apple Pay nebo Google Pay, vyrovnat faktury jejich vyfocením nebo snadno rozdělit společný účet mezi kamarády s funkcí Twisto Split. Splatnost nákupů s Twisto účtem je 45 dní. Twisto také umožňuje nákup na splátky s okamžitým schválením a Nákup na třetiny bez navýšení. V roce 2018 firma úspěšně vstoupila také na polský trh. V roce 2021 Twisto koupil australský fintechový lídr Zip, český fintech se tak stal centrální součástí jeho evropské strategie.

Zdroj: Tisková zpráva společnosti Twisto

Přidat na domovskou stránku Seznam.cz
ARCHIV
Follow Me