Foto: Pixabay

Reklama byla a je vždy tím nejvýdělečnějším artiklem. Každého z nás to obtěžuje a zobrazuje se naprosto všude, kamkoliv se na internetu hneme. Mezi největší poskytovatele reklamy na internetu pak již tradičně patří společnosti Meta (dříve Facebook) a Google. Ty tomuto trhu silně dominují.

Nyní však přišla poměrně překvapivá zpráva, že se do této dvojice přidává další společnost, Microsoft. Ta oznámila, že již pomocí svých služeb dokázala oslovit již více než miliardu uživatelů. Reklama od společnosti Microsoft se pak zobrazuje zcela logicky na jeho platformách, takže jí vídáme na Outlook.com, AOL, Yahoo, Microsoft News/MSN.com a další služby.

Foto: Pixabay

Podle posledních statistických údajů je zřejmé, že MSN News je v současné době populárnější než CNN již má nakročeno předběhnout i další portál BBC.com. Podle údajů společnosti GlobalWebIndex U.S. se ale musí počítat s tím, že uživatelé jedné služby Microsoftu obvykle využívají více služeb od stejné společnosti a počet těchto shlédnutí reklam se překrývá.

Největší odběr reklamy pak má společnost Microsoft v domovské USA, kde je 64% podíl odběratelů. Právě reklama je významným příjmem společnosti Microsoft a mimo jiné žije i z widgetů typu News and Interest ve Windows 10 a Windows 11. Avšak tento widget je někdy až dotěrný a velká část uživatelů se pak obává situace, kdy Microsoft může upřednostnit příjem z reklamy před zájmy a pohodlí uživatelů.

Zdroj: MSPowerUser.com (odkaz)