Foto: Pixabay

„Ačkoli je fragmentace zařízení s Androidem téměř nepředstavitelná, Smartlook dokáže říct, která z nich se opakují nejčastěji. Na prvních třech příčkách se tak nacházejí smartphony Google pixel, Huawei P30 lite a Samsung Galaxy A5. Co se týče zařízení s iOSem, největším překvapením pro nás byla desítka sessions, která pocházela z vůbec prvního vyrobeného typu iPhonu. Zajímavostí může také být, že nejnovější aktualizaci systému iOS si prozatím stáhlo pouze 27 % uživatelů iPhonu či jiné mobilní platformy od Applu,“ komentuje CTO Smartlooku Ondřej Machek. 

 

Přestože počty zařízení se systémem Android se pohybují v řádech desítek tisíc, trh se smartphony opanuje pouze několik výrobců. V čele se již delší dobu drží Samsung, který má v současnosti podíl 18 %. Za ním se pak s 16, respektive 15 procenty nachází Xiaomi a Apple. Po deseti procentech následně drží další dvě čínské značky, a to Vivo a Oppo. Zbylých 31 % potom připadá na všechny ostatní výrobce. Pokud tedy operační systém Android rozdělíme mezi jednotlivé výrobce, jeho převaha nad Apple iOS prakticky zmizí. 

 

Podrobně, ale anonymně

Může se zdát, že Smartlook toho o návštěvnících webu či aplikace ví příliš. Opak je ovšem pravdou. Veškerá data, která společnost získá, jsou maximálně anonymizovaná. A tak i přesto, že ví, jak staré je dané zařízení nebo jaký používá typ operačního systému, netuší, kdo se za ním skrývá. A vědět to ani nepotřebuje. „Slovu ‚sledujeme‘ se zcela otevřeně vyhýbáme. Smartlook totiž analyzuje, jak se chová návštěvník na konkrétním webu. Nejde nám o jeho data. Pouze chceme porozumět, proč se například pohybuje myší tak, jak se pohybuje, nebo z jakého důvodu nedokončí nákup. Především je ale důležité zdůraznit náš cíl. Tím není zjišťovat, co přesně lidé na webech nebo v aplikacích dělají, ale naopak jim maximálně zpříjemnit celou cestu skrze jejich návštěvu nebo požadovanou akci,“ dodává Machek.

Zdroj: Tisková zpráva společnosti Smartlook