Z WhatsAppu se stane e-shop a bude zpeněžen, Facebook se raduje

Facebook konečně našel způsob, jak zpeněžit obsah na WhatsAppu. Vymyslel katalogy produktů, nákupní košík i kategorie zboží. Firmy tak mohou nabízet uživatelům své zboží přímo pomocí odkazu v chatu. Uživatelé zase mohou přímo ve WhatsAppu toto zboží zakoupit. Z čistě chatovací aplikace se tak pomalu stává spíše databáze e-shopů.

Foto: Pixabay

Společnost Facebook je tou největší reklamní agenturou na světě a jejímu vedení nelíbí, že z několika miliard uživatelů WhatsAppu nemá prakticky nic, pouze náklady s provozem a údržbou aplikace. Proto Facebook hledal způsoby, jak potenciál WhatsAppu zpeněžit.

Právě z tohoto důvodu nařídil Facebook WhtasAppu, aby si vyžádal osobní souhlas s novými podmínkami, které by umožňovali nasazení personalizované reklamy a de facto by tak byl zajištěn nějaký výdělek pro mateřskou společnost Facebook. Tyto plány Facebooku naštěstí zmařila Evropská unie svým GDPR.

Foto: Pixabay

Nově však Facebook přišel s tím, že do aplikace WhtasApp zabuduje tzv. „Katalogy“ a „Nákupní košík.“ Díky tomu budou uživatelé moci nakupovat na WhatsAppu jako by se jednalo o e-shop. Do těchto katalogů navíc WhatsApp přidal tzv. Kolekce, což jsou kategorizované seznamy, které uživatelům WhatsAppu umožní snadněji vyhledávat jednotlivé produkty.

Firemní účty by tak nemusely obsahovat jen jmenný seznam produktů, ale nově mohou být tříděny do kategorií a katalogů. V případě výrobce oblečení tak uvidíte – pánské oblečení, dámské oblečení, obuv, kalhoty, … Podle oficiální vyjádření WhtasAppu je tento způsob nakupování velice populární zejména v Brazílii a Indii s tím, že od začátku COVID-19 ještě nabyl na popularitě. O termínu nasazení u nás se bohužel zatím neví nic.

Zdroj: Engadget.com (odkaz)

Přidat na domovskou stránku Seznam.cz
ARCHIV