Tesla je nejméně kvalitní automobil, reálná hodnota je 10% z oficiální ceny

Automobilka Tesla, kterou vlastní Elon Musk, se chlubí exkluzivními modely elektromobilů s určitou mírou autonomity. Elon Musk pak prohlašuje, že nic lepšího po tomto světě ještě nejezdilo. Podle odborníků je však Tesla jedním z nejméně kvalitních automobilů vůbec a reálná hodnota nového Modelu S Plaid je pouze 10% z oficiální cenovky.

Foto: Pixabay

Elon Musk je známý nejen jako dobyvatel vesmíru a vesmíru, ale také jako výrobce elektromobilů Tesla vybavené o umělou inteligenci. Pravdou zůstává, že zatímco Elon Musk o svých autech mluví jako o tom nejlepším, co kdy po této zemi jezdilo.

Nutno podotknout, že cenovka automobilů Tesla skutečně odpovídá tomu, co o nich Elon říká, ale jde o to, zda tato vysoká cena odpovídá skutečné kvalitě. Za cenu okolo 3 milionů si totiž můžete dovolit zakoupit i nejluxusnější sportovní modely Ferrari či Lamborghini.

Rozhodně byste však nečekali, že u nového modelu budete mít obouchaný nárazník, zapadlou kliku, lepidlo na těsnění dveří, neúplné části interiéru či různé skřípavé a praskavé zvuky v interiéru. Bohužel identický problém měl jeden z nových majitelů, Ryan Shaw, který se s těmito nedostatky zkrátka musí smířit.

O tom, že Tesly nepatří zrovna k nejkvalitnějším automobilům se skutečně napsalo již mnoho článků a je s podivem, že představitelé Tesly si toho vůbec nevšímají. Ryan Shaw patří ke skalním fanouškům této automobilky, což dokládá i jako majitel hned třech vozů.

O tom, že Tesly nepatří zrovna k nejkvalitnějším automobilům se skutečně napsalo již mnoho článků a je s podivem, že představitelé Tesly si toho vůbec nevšímají. Ryan Shaw patří ke skalním fanouškům této automobilky, což dokládá i jako majitel hned třech vozů.

Nejméně problematický byl Model 3, u Modelu Y však nějaké problémy byly a nejhorší ze všeho je pak jednoznačně Model S Plaid, který v přepočtu stojí necelé tři miliony korun. Ryan si pak již během přebírání všiml několika nedostatků, jako například uvolněného vnitřního panelu, který naštěstí servis dokázal opravit.

Druhým výrazným nedostatkem byl otlučený nárazník, který se již opravit nedal a který musel být objednán zcela nový. Termín opravy však byl stanoven až za další tři týdny, protože díky nekvalitní výrobě v Gigafactory ve Fremontu jsou opraváři zahlceni řešením podobných problémů.

Díky výměně nárazníku se však objevily další a další problémy, jako například zbytek lepidla na gumovém těsnění oken či zapadlá klika u dveří. Po dlouhé opravě, když Ryan dostal své auto zpět, zjistil, že součet závad na vozidle zdaleka nekončí. U spolujezdce bylo totiž neúplné obložení sloupku a navíc se objevilo i potrhané čalounění nebo nefunkční zpětné zrcátko. Čalounění ovšem není běžnou součástí skladu v servisu.

O dalších problémech pak Ryan prohlásil, že již rezignoval na to hádat se se servisem a záručním oddělením, protože takové maličkosti, jako je skřípání a vrzání nebo podivné zvuky při zatáčení doleva snad bezpečnost jízdy neovlivňují. Jde o to naučit se s tím žít a vědět, že třeba dveřmi musíte silně bouchnout, stejně jako u staré škodovky stodvacítky.

Sám Ryan, jakožto skalní fanoušek, přiznává, že vůz s daleko menšími vadami by v bazaru stál okolo 300 tisíc korun a ne okolo třech milionů, tedy desetkrát tolik. I odborníci se shodují na tom, že jen málokteré automobily jsou tak nekvalitní jako právě Tesla. Žádný jiný výrobce i levnějších automobilů si nedovolí prodat nové auto s nabouraným nárazníkem.

Zdroj: Insideevs.com (odkaz)

Přidat na domovskou stránku Seznam.cz
ARCHIV