Foto: Pixabay

Instagram je poměrně mladou sociální sítí, kterou za nedlouho po založení odkoupil Facebook, který se bál rostoucí konkurence. Původním smyslem Instagramu bylo vytvořit aplikaci pro sdílení whiskey a bourbonu. Popularita Instagramu roste neustále a jen za poslední rok narostl počet českých a moravských uživatelů o 400 000 na téměř 3 miliony. Díky tomu se z Instagramu stala nejdynamičtěji rostoucí sítí.

Cílovou skupinou, která využívá tuto sociální síť nejhojněji jsou lidé ve věku od 15 do 29 let. Tito uživatelé pak logicky tráví na Instagramu nejvíce času a zároveň jsou nejaktivnější. Nejvíce využívanou sociální sítí pak stále zůstává Facebook, který má úctyhodných 6,5 milionů uživatelů a na druhé pozici se nachází Youtube s 5,2 miliony uživatelů.

Foto: Pixabay

Základní rozdíl mezi Instagramem a ostatními sociálními sítěmi je v tom, že ostatní sítě se stavěli primárně na desktop a nyní se přizpůsobují i pro použití na mobilní telefony. Instagram je naproti tomu primárně stavěn pro mobilní telefony.

Facebook pak v podstatě ani nemá ambice konkurovat Instagramu, protože ho stejně vlastní. Sám sebe pak vidí spíše jako masové médium a Instagram jako platformu pro mladé s novými formáty. Po celém světě pak Instagram nasbíral 1,3 miliard uživatelů.

Zdroj: Novinky.cz (odkaz)