Foto: Pixabay

U nás na území Evropské unie Facebooku například brání i GDPR. I proto možná rozhodl Facebook, že musí najít nějaký efektivní způsob, jak získávat podklady pro personalizovanou reklamu a nechal sestavit tým odborníků, který má prozkoumat šifrování zpráv ve WhatsAppu. 

Veškerá komunikace je v rámci WhatsAppu šifrovaná metodou end-to-end, což znamená, že zprávu si může přečíst jen účastník chatu. End-to-end šifrování je jinými slovy záruka, že vaše konverzace není zneužívána pro získávání údajů pro personalizovanou reklamu. 

Foto: Pixabay

Vyvstává tak otázka, jakým způsobem chce Facebook získávat údaje od uživatelů WhatsAppu, aniž by dešifroval jejich konverzaci. Server Android Authority uvádí, že je to možné pomocí metody homomorfního šifrování, které by Facebooku umožnilo získat důležité údaje, ale zároveň by tím prý neohrozil soukromí uživatelů. 

Není tak žádným překvapením, že Facebook chce jen shromažďovat údaje v co největší míře, aby mohl zacílit svou reklamu a vydělat na ní velké peníze. Tento krok se však dal očekávat poté, co mu zcela nevyšla akceptace nových podmínek WhatsAppu. Facebook však svůj evidentní záměr stále popírá.

Zdroj: MSN.com (odkaz)