Foto: Pixabay

Před několika měsíci přišla na svět nová sociální síť TikTok, které se významně odlišovala od veškeré konkurence tím, že nenabízela jen fádní sdílení obrázků a psaní komentářů, ale nabídla sdílení krátký videí. To získalo mezi uživateli takovou popularitu, že TikTok raketově rostl. Toho si všiml i Facebook, a proto na své sociální síti Instagram zavedl Instagram Reels, což je v podstatě jen reakce na TikTok.

Dalším hráčem, který se chce úspěchem TikToku nechat inspirovat je Youtube od technologického giganta Google. Ten se vytasil se svým Youtube Shorts, což je pořád to stejné – přehlídka krátkých videí. Nevýhodou konkurenčních platforem je, že nabízejí jen omezený počet písní, které můžete k videu přidat.

Youtube nově zareagovalo a chce svou konkurenci překonat. Rozhodlo se jít právě směrem největší slabiny a nabídne uživatelům svých Youtube Shorts možnost využít jakékoliv audio, které je u libovolného videa nahraného na Youtube. Tím logicky získá obrovskou výhodu a zároveň vznikne velký prostor pro kreativní tvorbu.

V konečném důsledku tím může přetáhnout i uživatele od konkurence. Služba Youtube Shorts má být spuštěna nejdříve ve Velké Británii, Kanadě a v latinskoamerických zemích. Následně pak přijde na řadu USA. Teprve poté se dočká zbytek světa. Funkce bude v praxi dostupná i v mobilní aplikaci, kde se pod videem zobrazí možnost „Líbí se mi, Nelíbí se mi, Vytvořit.“ Kliknutím na tlačítko vytvořit můžete vyzkoušet audio z daného videa v aplikaci Youtube Shorts. Tato funkce bude navíc reverzní, takže diváci Youtube Shorts mohou zase jedním kliknutím zobrazit zdroj, ze kterého audio pochází.

Zdroj: TheVerge.com (odkaz)