Foto: Pixabay

I když to mnozí vůbec nevědí, je společnost Google prakticky největší reklamní agenturou na světě a také její naprosto majoritní zdroj příjmu je reklama. Nyní je však tento zdroj příjmů Googlu na území Evropské unie značně ohrožen. Evropská komise totiž chce zahájit vyšetřování praktik společnosti Google právě v oblasti digitálních reklam.

Jen za loňský rok získal Google z reklamy 3,2 bilionu korun. Z pohledu velikosti příjmů jde tak o nejziskovější společnost. Google využívá reklamy nejen na stejnojmenném vyhledávači, ale také na Youtube a dalších svých portálech. Další reklamu si pak mohou koupit inzerenti a Google ji umístí jednotlivým webům s jejich souhlasem přímo na stránku.

Foto: Pixabay

Evropská komise se prozatím pouze připravuje na toto vyšetřování a v rámci příprav se dotázala většiny konkurenčních společností, zda například inzerenti získávají slevu pokud si vyberou jako zprostředkovatele reklamy právě Google. Evropská komise své jasné stanovisko prozatím nepodala.

Pokud by však uznala, že Google porušuje antimonopolní zákony, mohl by dostat pokutu až do výše deseti procent svých ročních tržeb a zároveň by dostal nařízenou změny svých obchodních praktik. Tržby mateřské společnosti Googlu, společnosti Alphabet, byly za loňský rok 182,53 miliardy rolarů. Deset procent z této částky je pak v přepočtu 392 miliard korun.

Za poslední dobu dostal Google od Evropské komise za porušování antimonopolních zákonů již tři pokuty v celkové výši 210 miliard korun. Těžko říci, zda se Google někdy napraví nebo zda bude svádět tvrdohlavý souboj s Evropskou komisí.

Zdroj: Novinky.cz (odkaz)