Foto: Pixabay

Téměř všechny vlády na celém světě se shodují, že cesta z koronavirové pandemie vede přes očkování. Bohužel se zároveň shodují na tom, že stále ještě nemají tuto nemoc dostatečně prozkoumanou. Proto se Oxfordská univerzita rozhodla započít studii, v rámci které budou vědci záměrně a kontrolovaně infikovat covidem-19 dobrovolníky, kteří již tuto nemoc prodělali.

Mělo by se jednat o 64 lidí, kteří si aplikují pomocí nosního spreje dávku koronaviru. Jedná se o první případ na světě, kdy úřady povolily cílené nakažení lidí. Cílem tohoto experimentu je snaha pochopit, jak lidské tělo reaguje při druhém setkání s tímto virem. Nakažení proběhne dvoufázově, kdy tento měsíc dostanou minimální dávku a následně v létě budou infikováni standardní dávkou. Délka studie pak bude 12 měsíců.

Foto: Pixabay

Dobrovolníci pak mají být v dobré fyzické kondici, aby se snížila pravděpodobnost těžkého průběhu. Během testování budou pod neustálým dohledem lékařů, kteří budou využívat i CT plic a magnetickou rezonanci. Tato britská metoda se nazývá challenge studies a přináší s sebou i značné obavy. Na druhou stranu její přínosy všechny obavy předčí. Na počátku navíc projdou všichni dobrovolníci povinnou sérií vyšetření, aby se vědci ujistili o stavu a hladině protilátek.

Zdroj: SeznamZprávy.cz (odkaz)