Zdroj: Pixabay (odkaz)

Společnost Google se neustále snaží pomocí chytrých algoritmů a umělé inteligence navyšovat úroveň svého vyhledávače. Google proto začal lehce koketovat s myšlenkou Google Stories, resp. jakási podoba dočasných příběhů založených na technologii AMP.

Google si navíc všiml, že ve světě v tuto chvíli nabírají na popularitě zejména krátká videa ze sociálních sítí jako je TikTok a Instagram. Zvažuje proto, že by právě tyto krátká videa umístil do svého vyhledávání. O jakousi beta verzi se pokouší v rámci Google Discovery. Výsledky vyhledávání ze sociálních sítí se pak budou zobrazovat v horizontálně posuvném boxu. V současné době se to týká pouze sociálních sítí TikTok a Instagram. Do budoucna však má přibýt i Trell a Youtube Shorts. Ve hře však teoreticky zůstávají i další sociální sítě jako je Facebook či Instagram.

Záměrem Google však není odlákat uživatele ze svého vyhledávače, a proto když kliknete na jakékoliv video ze sociální sítě, nebudete přesměrováni na tuto sociální síť, ale zůstanete ve vyhledávači Google a pomocí webového rozhraní se video přehraje. Tento popis vychází pouze z betaverze, proto je velice pravděpodobné, že se finální podoba nového typu vyhledávání může ještě změnit. O datu ostrého nasazení však Google nechce nic prozradit.

Zdroj: techcrunch.com