IT pro Tebe

Videa z Facebooku se možná budou zobrazovat ve vyhledávání Googlu

Společnost Google již začal testovat zobrazování krátkých videí ze sociálních sítí. Chce tak konkurovat obecnému trendu krátkých videí, stejně jako Youtube Shorts. Prozatím jsou ve hře sociální sítě TikTok a Instagram. Do budoucna však není vyloučena ani spolupráce se sociální sítí Facebook.

Zdroj: Pixabay (odkaz)

Společnost Google se neustále snaží pomocí chytrých algoritmů a umělé inteligence navyšovat úroveň svého vyhledávače. Google proto začal lehce koketovat s myšlenkou Google Stories, resp. jakási podoba dočasných příběhů založených na technologii AMP.

Google si navíc všiml, že ve světě v tuto chvíli nabírají na popularitě zejména krátká videa ze sociálních sítí jako je TikTok a Instagram. Zvažuje proto, že by právě tyto krátká videa umístil do svého vyhledávání. O jakousi beta verzi se pokouší v rámci Google Discovery. Výsledky vyhledávání ze sociálních sítí se pak budou zobrazovat v horizontálně posuvném boxu. V současné době se to týká pouze sociálních sítí TikTok a Instagram. Do budoucna však má přibýt i Trell a Youtube Shorts. Ve hře však teoreticky zůstávají i další sociální sítě jako je Facebook či Instagram.

Záměrem Google však není odlákat uživatele ze svého vyhledávače, a proto když kliknete na jakékoliv video ze sociální sítě, nebudete přesměrováni na tuto sociální síť, ale zůstanete ve vyhledávači Google a pomocí webového rozhraní se video přehraje. Tento popis vychází pouze z betaverze, proto je velice pravděpodobné, že se finální podoba nového typu vyhledávání může ještě změnit. O datu ostrého nasazení však Google nechce nic prozradit.

Zdroj: techcrunch.com

Přidat na domovskou stránku Seznam.cz
ARCHIV