Zdroj: Pixabay (odkaz)

Na začátku nového roku přichází obvykle celá řada změn v nejrůznějších odvětvích. Jednou z ne příliš oblíbených změn se bude týkat i největší sociální sítě na světě Facebook. Ten upravil design svých Stránek tak, že dle jeho názoru je přehlednější a lepší. Z celého nového konceptu Facebooku je jasně patrné, že svoji pozornost nyní zaměřuje na tzv. followery, tedy sledující.

Změnou, která zasáhne snad každého je odebrání tlačítka „like“ u Stránek. Místo tohoto tlačítka zde bude, podobně jako na Twitteru, tlačítko „Odebírat.“ Podle vyjádření Facebooku je hlavním důvodem fakt, že většina lidí pouze klikla na Like a při tom je nezajímali žádné odběry novinek, tudíž množství lajků u jednotlivých Stránek nemělo požadovanou vypovídací hodnotu.

Zdroj: Pixabay (odkaz)

Jednotlivé Stránky pak navíc budou mít, podobně jako časopisy, vlastní News Feed (přehled všech novinek a zpráv). Jménem Stránky také budou moci oprávněné osoby vystupovat veřejně. Vlastníky jednotlivých Stránek pak čeká možnost daleko většího propojení se svými followery.

Dostanou nové administrační nástroje, možnost pokládat jednotlivé otázky i lépe reagovat na dotazy a zároveň mít větší kontrolu nad svými moderátory. Všechny novinky se však nebudou spouštět globálně a naráz. Facebook je nejdříve spustí po částech v anglicky mluvících zemích a teprve v druhé polovině roku se dočkají i další uživatelé. Na to, zda to bude skutečně přehlednější a efektivnější si zkrátka musíme počkat.

Zdroj: techcrunch.com