Zdroj: Pixabay

U nové generace konzolí od PlayStationu nám společně se značně zvýšeným výkonem hardwaru uvnitř konzole bylo slíbeno i vylepšení hardwaru vnějšího, tzn. controleru. Tím je zde samoszřejmě myšlen DualSense, kde byly upraveny jak vibrace samotného ovladače, tak i odpory páček L2 a R2.

Pro pochopení je nutné si nejdříve říct, že doteď ovladače fungovaly (co se týče vibrací) na jiném principu, než výše zmiňovaný DualSense. Starší ovladače vibrovaly pomocí dvou motůrků, které se roztočily a následně udělaly výslednou vibraci.

Narozdíl od toho nový DualSense používá jiný typ motoru, zvaný Voice Coil Actuator, který umožňuje neuvěřitelnou možnost pro vývojáře vtáhnout hráče do děje. To je umožněno díky možnosti nastavení frekvence nebo síly dané vibrace.

Celý tento Voice Coil Actuator funguje na podobném principu jako reproduktory, které při vydávání zvuku rozvibrují blánu, která je v něm umístěna. Zde to funguje podobně, zvuk rozvibruje blánu, která je zde nahrazena částmi ovladačem samotným.

Jak by, ale řekl námi všemi milovaný Horst Fuchs: „To ale není vše.“ Tento ovladač disponuje zároveň i možností odporu jednotlivých páček L2 a R2, což by mohlo být využité například pro větší námahu při tahání za páku, nebo při mačkání spouště v akčních hrách. Bohužel zatím tyto nové technologie řádně využívá pouze hra Astro’s Playroom, kde vývojáři odvedli naprosto bravůrní práci. Můžeme se jen těšit do budoucna, čím nás vývojáři překvapí příště.

Zde s novinkami nekončíme, protože tento ovladač má ještě jednu novinku, kterou není nic jiného, než možnost odporu páček L2 a R2. Tato možnost by mohla být dobře využita například pro lepší zážitek ze střelby v akčních hrách, nebo pro reálnější pocit tahání za páku v hrách logických. Bohužel zatím tyto nové technologie řádně využívá pouze hra Astro’s Playroom, kde vývojáři odvedli naprosto bravůrní práci. Můžeme se jen těšit do budoucna, čím nás vývojáři překvapí příště.

Zdroj: TechRadar.com