Zdroj: Pixabay

Instagram je čím dál tím populárnější sociální síť, kterou v současné době využívá zhruba 3 miliony Čechů, Moraváků a Slezanů. Ve Velké Británii se vedení této sociální sítě ve spolupráci s britským regulačním úřadem CMA rozhodlo, že zavedou jistou změnu podmínek, kterými donutí uživatele s větším vlivem podrobně vysvětlit, kdo je platí.

„Teď bude mnohem obtížnější, aby lidé na instagram dávali i reklamy bez toho, aby to jako reklamu také označili.”

Britský regulační úřad se snaží obecně omezit jakoukoliv skrytou reklamu. Právě skrytá reklama je často přítomna ve videologu jednotlivých uživatelů, resp. influencerů. Takový influencer má obvykle tisíce a deseti tisíce sledujících, a proto velice často dostávají nabídku různých společností, aby za úplatu nabízeli jejich produkty a služby. Proto je skutečnost, že Instagram a jeho mateřská společnost Facebook Ireland na tyto regule přistoupili velice pozitivní.

Zdroj: Pixabay

Na britský regulační úřad také chodí celá řada připomínek ohledně vkládání příspěvků o společnostech influencery, kteří však poctivě neoznačí, že se vlastně jedná o reklamu, za kterou dostali finanční odměnu či nějaký dar. Instagram má již připravený nástroj, pomocí kterého chce kontrolovat všechny influencery, zda vždy správně označili placenou reklamu. O zavádění podobných regulací i jinde ve Světě nebo třeba i u nás se zatím nic neví.

Zdroj: Gov.uk