Zdroj: Pixabay

Většina společností v dnešní době utrpěla nějakou újmu vzhledem ke koronavirové pandemii. Mnoho z nich se poučilo a snaží se zavádět všemožné bezpečnostní a hygienická opatření. Jednou z takovýchto společností je i alternativní taxislužba Uber, která po svých zákaznicích požaduje, aby si vyfotili selfie, jak důkaz, že mají v Uberu nasazenou roušku. Mobilní aplikace by však měla detekovat jen objekt na obličeji a nezpracovávat žádné další biometrické údaje.

Podobné opatření připravila i pro své řidiče a kurýry, kteří se bez selfie svého obličeje s nasazenou rouškou nedostanou ani do mobilní aplikace. Během posledních měsíců tak poslalo seflie na 3,5 milionu řidičů, kteří dohromady žádali o více než 100 milionů ověření.

„Věříme, že odpovědnost by měla vzájemná,“

Podmínka vyfocení selfie nebude vyžadována na každém klientovi, ale náhodně nebo pokud řidič daného klienta nahlásí. Dále Uber ustanovil, že pokud jedna ze stran, tzn. řidič či klient, nebude splňovat podmínku s nasazenou rouškou, mohou zdarma a bez dalších poplatků celou jízdu zrušit.

V tuto chvíli je tato podmínka zavedena jen v Americe, ale v nejbližší době se bude rozšiřovat i do dalších zemí. Bohužel tato služba ukončila nedávno své působení u nás v České republice, protože podle slov vedení společnosti nedokázala dosáhnout plánovaného tržního podílu. U nás tak zůstává pouze v podobě klasických přepravních služeb.

Zdroj: The Verge.com