Foto: Pixabay

Facebook se v minulosti setkal s nejrůznějšími aférami týkající se úniku dat či jiné porušení legislativy. Možná právě proto se tato největší sociální síť na světě, resp. její zakladatel, rozhodli poskytnout Světové zdravotnické organizaci (WHO) svoji reklamní plochu v neomezeném množství zcela zdarma. Jedná se však pouze o případ šíření osvěty ohledně koronaviru.

„Spolupracujeme s ministerstvy zdravotnictví, stejně jako s organizacemi WHO, CDC a UNICEF, abychom jim pomáhali šířit aktuální a přesné informace o koronaviru. V této souvislosti dáváme WHO tolik reklam, kolik jen potřebuje, stejně jako i další podporu.“

Mark Zuckerberg 

Tuto nabídku však neobdržela jen Světová zdravotnická organizace, ale i další podobně zaměřené organizace. Již v nedávné minulosti se Facebook poměrně ostře postavil proti nejrůznějším konspiračním teoriím a apokalyptickým scénářům týkající se koronaviru. Na tom, co je ještě přípustná informace a co je již „za hranou“ již spolupracoval s výše uvedenými organizacemi.

Mark Zuckerberg navíc nabízí k dispozici anonymizovaná data o pohybu jednotlivých uživatelů. Na druhou stranu může konstatování „anonymizovaná data nemocných uživatelů“ působit až protikladně. Je tak otázka, co jsou jen sliby a napravování veřejného mínění a co je skutečná snaha o záchranu populace.

ZDROJ: CNBC