Foto: Freepik

Ve druhém čtvrtletí roku 2024 zaznamenala společnost Xiaomi rekordní tržby ve výši 88,9 miliardy RMB (279,9 miliard Kč), což naznačuje, že společnost vstoupila do nové fáze svého růstu.

Peking, Hongkong, 27. srpna 2024 — Xiaomi, přední světový výrobce spotřební elektroniky a mobilních telefonů, oznámil své neauditované konsolidované výsledky za tři měsíce končící 30. června 2024. Společnost vykázala třetí po sobě jdoucí čtvrtletí dvouciferného růstu tržeb, které dosáhly 88,9 miliardy RMB (279,9 miliardy Kč), což představuje meziroční nárůst o 32 %. Upravený čistý zisk činil 6,2 miliardy RMB (19,5 miliardy Kč), což je meziročně o 20,1 % více. Hrubá marže společnosti zůstala stabilní na úrovni 20,7 %. Hlavní obchodní segmenty Xiaomi, včetně chytrých telefonů, IoT a lifestylových produktů, i internetových služeb, překonaly tržní očekávání s tržbami 46,5 miliardy RMB (146,4 miliardy Kč), 26,8 miliardy RMB (84,4 miliardy Kč) a 8,3 miliardy RMB (26,1 miliardy Kč). Segment chytrých elektromobilů a dalších nových iniciativ přispěl 6,4 miliardy RMB (20,1 miliardy Kč). Tento výsledek překonal očekávání a signalizuje nástup nové fáze dynamického růstu.

Xiaomi ke konci druhého čtvrtletí disponovalo hotovostními rezervami ve výši 141 miliard RMB (443,9 miliard Kč), což poskytuje pevný finanční základ pro další expanzi. Úspěch společnosti je podporován pokračujícími investicemi do klíčových technologií, včetně umělé inteligence, která posílila vývoj a zlepšení schopností produktů, především v segmentu chytrých telefonů a elektromobilů. Tyto technologické pokroky rovněž zvýšily efektivitu provozu v rámci Xiaomi Smart Factory. Rozvoj inteligentního ekosystému „Human x Car x Home“ nadále podporuje udržitelný růst společnosti.

Xiaomi zaznamenalo také silný výkon v oblasti chytrých telefonů, kde ve druhém čtvrtletí 2024 dodalo 42,2 milionu kusů, což představuje meziroční růst o 28,1 %. Podle společnosti Canalys si Xiaomi již 16 čtvrtletí po sobě udrželo pozici mezi třemi největšími výrobci chytrých telefonů na světě s globálním tržním podílem 14,6 %. Xiaomi je navíc nejrychleji rostoucí značkou mezi pěti největšími výrobci z hlediska objemu dodávek.

V segmentu IoT a lifestylových produktů společnost také pokračovala v růstu, když ve druhém čtvrtletí dosáhla rekordních tržeb ve výši 26,8 miliardy RMB (84,4 miliardy Kč), což představuje meziroční nárůst o 20,3 %. Zájem o chytré domácí spotřebiče Xiaomi, zejména o klimatizace, se výrazně zvýšil, když jejich dodávky vzrostly meziročně o více než 40 %. Internetové služby Xiaomi přinesly ve druhém čtvrtletí rekordní tržby 8,3 miliardy RMB (26,1 miliardy Kč), přičemž zahraniční příjmy vzrostly o 32,9 %.

Oblast chytrých elektromobilů zažívá mimořádně pozitivní vývoj, kdy společnost Xiaomi od uvedení svého prvního modelu, řady Xiaomi SU7, dodala ve druhém čtvrtletí více než 27 000 vozidel, což předčilo očekávání. Xiaomi plánuje do konce roku 2024 dodat až 120 000 vozidel, což bude významným milníkem v rozšiřování jejího vlivu na trhu elektromobilů.

Xiaomi nadále investuje do výzkumu a vývoje, kdy ve druhém čtvrtletí roku 2024 zvýšila své výdaje o 20,7 % na 5,5 miliardy RMB (17,3 miliardy Kč). Tyto investice se promítají do pokroků v oblasti umělé inteligence a inovací v chytrých telefonech a elektromobilech, což společnosti pomáhá získávat silnější postavení na prémiovém trhu.