Foto: Pixabay
Dobíjecích stanic je stále málo
Další nepříjemností, která na majitele elektromobilů číhá, je dobíjení. V současnosti není jednoduché si tento vůz dobít za stejných podmínek, jako si natankujete benzín do svého klasického vozidla. Pokud nemáte dobíječku doma nebo v práci, máte o zábavu postaráno. Nemluvě o tom, že zásuvky mají tři standardy. Ani cena dobíjení není extrémně výhodná, aby vyvážila ostatní komplikace. Pokud toto auto havaruje, péče o něj má svá specifika a někdy musí auto i na několik dní do speciálního kontejneru. Na vině jsou opět baterie a jejich možné vznícení.
Autopůjčovny zatím alternativou
V současnosti tedy není úplně jasné, zda politici elektromobilu protlačí a s jakým výsledkem. Je možné, že se veškeré snahy zastaví někde na půl cesty a bude se vyčkávat na dobu, kdy budou baterie dostupnější, dobíjecích míst dostatek a elektromobily budou mít dojezd alespoň 1 000 kilometrů. Mnoho lidí v Praze auto už ani nevlastní. Potíže jsou nejen s celou agendou okolo, ale největší oříšek je zaparkovat večer v nedalekém i dalekém okolí domu. Často lidé auto prodají a půjčí si ho v autopůjčovně, pouze pokud ho potřebují. Všechny starosti na sebe přebírá půjčovna aut.