Foto: Pixabay

Pokud jde o četnost, tak se hackeři nejraději schovávají za společnosti LinkedIn. Hned poté se ale objevují i další známé sociální sítě, které jednoznačně dominují. Na druhém místě se vydávají za technologické organizace a na třetím místě se umístili přepravní společnosti.

Počet hackerských útoků, kde se hackeři rozhodli vystupovat jménem známé značky tak vzrostl dokonce jen za posledních několik měsíců na dvojnásobek. Smutnou zprávou je, že se očekává další nárůst v dalším čtvrtletí právě v souvislosti s blížícími se svátky a potřebou lidí utratit veškeré úspory.

Foto: Pixabay

Útoky jsou pak velice sofistikované, protože hackeři mají podobnou doménu, podobný design a dokonce i identickou kopii webu známé společnosti. Cíl je jediný – vzbudit v uživatelích důvěru, že jde o známou a zavedenou značku a případně ještě útočí na strach uživatelů z toho, že by mohli promeškat nějakou slevu.

Právě pocit nátlak, naléhavosti a časového omezení je také velice účinnou zbraní hackerů. Uživatelé si ve spěchu a rychlosti ani třeba neuvědomí, že se může jednat o podvod. Po kliknutí na přiložený odkaz se jim v mobilu vesele rozšíří nějaký hezký malware či phishing, který je okrade o citlivé údaje a mimo jiné o veškeré úspory.

Nemusí se ale vždy jednat jen o e-maily, protože v poslední době je velmi populární zasílat i podvodné SMS, kde se píše, že zásilka uživatele uvízla na celnici, a proto je potřeba poskytnout údaje o platební kartě, aby mohla být zásilka doručena. Znovu doporučujeme, pokud si nejste jistí, raději zavolejte na oficiální číslo společnosti, která vám měla zprávu zaslat a přesvědčete se, že tomu skutečně tak je. Nevěřte tomu, že podvodníky poznáte sami. V dnešní době jsou totiž skutečně sofistikovaní.

Zdroj: TechFocus.cz (odkaz)