Foto: Pixabay

V dřívějších dobách bylo populární zakupování filmů na VHS či DVD a jejich uskladňování doma. Každý tak měl většinou jednu komodu plnou filmů. V dnešní době to lidé řeší spíše tak, že si zaplatí streamovací službu, díky které mají vlastně k dispozici rozsáhlou knihovnu filmů. Tento trend podnítil rozvoj streamovacích služeb, jako je Netflix, Amazon Prime, HBO Go a další.

Streamovací služby jsou zpravidla placené s tím, že díky tomu můžete sledovat váš film bez reklam. YouTube se rozhodlo těmto službám konkurovat a přichází se streamováním tisíců známých pořadů, jako je Hell’s Kitchen , Heartland a Unsolved Mysteries zcela zdarma, ovšem s nasazením reklamního prostoru.

Foto: Pixabay

Tím chce také YouTube bojovat proti vzrůstající konkurenci. Dohromady má YouTube nabídnout zhruba 4 000 televizních pořadů a 1 500 filmů. Podle názoru odborníků jde o poměrně chytrý tah, kdy lidé budou mít možnost konzumovat obsah zcela zdarma.

Jedinou nevýhodou je, že se YouTube rozhodlo toto nabídnout nejdříve svým uživatelům ve Spojených státech amerických. Není však ani jasné, zda vůbec plánuje další rozšíření, nicméně vzhledem k potencionální popularitě celého projektu je pravděpodobné, že se i my jednou dočkáme něčeho podobného. Pokud byste i vy chtěli ochutnat nabídku YouTube, musíte se přes VPN připojit na americký vzdálený server, abyste před YouTube vystupovali jako američtí uživatelé.

Až do loňského roku se YouTube snažil zaplnit díru v obsahu vlastním programovou tvorbou YouTube Originals. Letos však vedení YouTube oznámilo, že od vlastní tvorby upouští a chce zaměřit na své fondy Black Voices a YouTube Kids Funds. Z tvorby YouTube Originals zaznamenala určitou popularitu akorát Cobra Kai. Ta však nebylo pro konkurenci v podobě Netflixu či Amazon Prime naprosto žádnou hrozbou.

Zdroj: Engadget.com (odkaz)