Foto: Pixabay
Posledního půl roku se ve všech médiích nediskutuje téměř o ničem jiném, než o nejpopulárnější komunikační platformě WhatsApp. Té její mateřská společnost Facebook nařídila, že musí začít sbírat od svých uživatelů data pro budoucí nasazení personalizovaných reklam.
To se týká převážně uživatelů mimo Evropskou unii. My jsme naštěstí chráněni GDPR, takže souhlas sice WhatsAppu můžete dát, ale v praxi s tím WhatsApp nemůže nikterak manipulovat, natož tyto údaje dál předávat. I tak se kolem této aféry zvedla vlna nevole a kritiky.
Foto: Pixabay
WhatsApp předeslal, že ti uživatelé, kteří nebudou souhlasit s novými podmínkami, budou do budoucna omezeni v nabídce služeb a funkcí a bude jim de facto jen umožněno přijímat hovory, nikoliv volat. Datum, do kdy mohli uživatelé odsouhlasit podmínky již dávno vypršel a přesto se vlastně vůbec nic nestalo.
WhatsApp tak možná otočil, protože v tuto chvíli není rozdíl v nabídce služeb a funkcí pro uživatele, kteří souhlasili a kteří odmítli. Podle nových informací by dokonce nemělo dojít ani k deaktivaci účtu. Místo toho se představitelé této aplikace rozhodli uživatelům, kteří neodsouhlasili podmínky, znovu připomínat odsouhlasení. V praxi tak půjde spíše o to, kdo vydrží déle odolávat.
Podle předpokladů by většina uživatelů měla stejně podlehnout nepřímému nátlaku a v aplikaci odsouhlasit nové podmínky. Místo výhrůžek tak WhatsApp volí novou strategii, kdy bude pokojně vyčkávat, až uživatele přestane bavit toto spamování.
Zdroj: engadget.com (odkaz)