Foto: Pixabay

Reklamy jsou živnou půdou mnoha společností jako je Facebook nebo Google. Celé jejich podnikání spočívá v získávání údajů o jednotlivých uživatelích a následné využití pro maximálně personalizovanou reklamu. Některé lidi však může více než obtěžovat fakt, že po vyhledání např. pánvičky v Google Nákupech se vám následně zobrazují celý měsíc všude na všech webech i v mobilních aplikacích jen a jen pánvičky.

Google však učinil poprvé ve své historii revoluční změnu. Do svého operačního systému Android 12 totiž zabudoval, po vzoru Applu, možnost odhlásit se z personalisovaných reklam, díky čemuž nebudou mít vývojáři přístup k vašemu inzertnímu ID. V případě, že by nějaká aplikace třetích stran toto inzertní ID přeci jen vyžadovala, vrátí operační systém jen řetězec se nulami.

Foto: Pixabay

Pro odhlášení z personalizovaných reklam musíte přejít do Nastavení > Google > Reklamy > Odhlásit se z personalizace reklam a tuto položku aktivovat. Vývojáři aplikací třetích stran jsou však vychytralí a dokáží získat vaše inzertní ID jiným způsobem. Nevyžádají si ho z operačního systému za účelem zobrazování reklam, ale pro „analytické účely.“ V tomto případě jim ho Android vydá. K čemu pak toto ID využijí je již druhá věc.

U nové verze operačního systému Android 12 již toto možné nebude. I přes to volí Google opačnou strategii než Apple. Google žije z reklam, a tak se neptá na souhlas s využitím personalizovaných reklam, ale nabízí možnost jejich deaktivace. Apple z reklam nežije, a proto musí vývojáři aplikací pro iOS nejdříve získat od uživatele souhlas pro zobrazování personalizovaných reklam. Google prozatím plánuje, že aktivuje tuto funkci u Androidu 12 do konce letošního roku. V příštím roce by pak měla být služba dostupná u všech zařízení podporujících službu Google Play Services.

Zdroj Searchengineland.com