Foto: Pixabay

Uživatelská základna, resp. cílová skupina, pro TikTok jsou mladí ve věku do 30 let. V této věkové kategorii již každý druhý vyzkoušel TikTok, což vyplývá z průzkumu Ami Digital Index. Naprosto nejpopulárnější sítí pak je, jak již bylo řečeno, Facebook a YouTube, který již vyzkoušelo devět z deseti Čechů nad 15 let věku.

Jestliže TikTok je pro „mladé,“ pak je Facebook postupně čím dál více pro střední generaci ve věku od 45 do 60 let, za které přispívá alespoň jednou týdně 36 procent uživatelů. Podle ředitele agentury Ami Digital, Vladana Crhu, je to proto, že mladí upřednostňují vizuální obsah, který je přitažlivější.

Foto: Pixabay

Další oblíbenou sociální sítí je Instagram, který také zaznamenává velké meziroční nárůsty a oblíbila si ho také spíše mladší generace. I zde se potvrzuje, že mladí upřednostňují Stories na Facebooku či Reels na Instagramu, které sleduje 88 procent lidí do 30 let.

Rekord však Češi trhli v době, kterou tráví na sociálních sítích, která je prozatím nejvyšší v historii. V průměru totiž každý Čech tráví dvě a půl hodiny denně na sociálních sítích. Vliv na to samozřejmě má i pandemie koronaviru, která zabránila fyzickému kontaktu, a proto se prakticky celá republika přenesla do virtuálního světa sociálních sítí.

Zdroj: Novinky.cz (odkaz)