Foto: Pixabay
Během pandemie koronaviru s práce hackerů velice zintenzivnila. V minulosti zkoušeli vystupovat jako pracovníci banky či zástupci nějaké sociální sítě. Podle Pavla Bašty, bezpečnostního analytika CSIRT.CZ nově útočníci zkouší volat nevinným lidem a během tohoto hovoru pak předstírají, že jsou bezpečnostní experti.
Velice působivě pak přesvědčí dotyčnou osobu, že právě její počítač je napaden hackerem. Oni sami pak nabídnou pomoc po telefonu s odstraněním údajného viru a samozřejmě s tím navedou nicnetušící oběti k odstranění zabezpečení počítače.
Foto: Pixabay
Tomuto útoku se pak odborně říká vishing a již minulý týden před podobným útokem varoval i Ondřej Moravčík, mluvčí policejního prezidia, který prohlásil: „Jedná se o princip, který je založený na telefonních hovorech, kdy se v tomto případě osoby volajících zpravidla představují jako pracovníci banky, kteří zjistili napadení bankovního účtu.“
Mluvčí policejního prezidia také doporučil, jak se ideálně v těchto případech zachovat. Doporučuje se nereagovat na tyto telefonní hovory, SMS zprávy, e-maily, kde se někdo snaží druhou stranu vmanipulovat do situace, že nabude dojmu ohrožení svých finančních prostředků. Kdyby totiž skutečně hrozilo financím nějaké nebezpečí, tak první, kdo zakročí, bude banka. Pokud si však nejste jistí, stačí zavolat své bance a ověřit si, zda je problém s vašimi financemi či zda vám právě volal jejich pracovník. Stejným způsobem se pak doporučuje postupovat i v případě, že se vydávají útočníci za bezpečnostní experty.
Zdroj: Novinky.cz (odkaz)