Foto: Pixabay
Poslední dobou se technologičtí giganti, jako je Facebook a Apple, přetahují v konkurenčním boji stále víc. Otevřenou kritiku jiných společností můžeme slyšet jak z úst CEO Faceboku, Marka Zuckerberga, tak z úst CEO Applu, Tima Cooka. Do celé záležitosti se navíc vložil i generální ředitel společnosti WhatsApp, Will Cathcart, který je z logiky věci na straně Facebooku, který je jeho mateřskou společností.
Hlavní věc, kterou Will Cathcart kritizoval u Applu jsou nově přidávané štítky u aplikací. V sekci štítky si může každý uživatel přečíst informace o ochraně soukromí nebo třeba detailní informace o tom, jaká data a kde jsou o uživateli ukládána. Z pohledu uživatele jde o krok k větší transparentnosti. I přes to se však Facebook proti těmto štítkům ohradil a označuje je za diskriminační.
Foto: Pixabay
Generální ředitel WhatsAppu dále uvedl, že skutečným důvodem pro zavedení těchto štítků je, že Apple není pro lidi, kteří používají Android. Podle něj je v zájmu společnosti Apple, aby každý používal iPhone, stejně jako je tomu v USA. Zprávy pak zasílají pomocí aplikace iMessage.
Již z logiky věci je tak ve strategickém zájmu Applu, aby lidé nepoužívali jiné aplikace pro zasílání zpráv, jako je například WhatsApp. Podle Cathcarta je největší konkurent iMessage právě WhatsApp, ale v tomto případě je boj kvůli štítkům nerovný. Každý, kdo má iOS má již iMessage předinstalovaný ve svém mobilním telefonu, kdežto WhatsApp si musí manuálně stáhnout a navíc je pomocí štítku upozorněn, že nepochází od Applu.
Navíc aplikace od Applu, jako je iMessage, ani nejdou z mobilního telefonu odinstalovat. Cathcart zakončil celou debatu tím, že Apple si nepřeje, aby si lidé instalovali WhatsApp, natož aby používali Android. Jeho ideální situací je, aby všichni měli iPhone. Lidé k tomu jsou i nepřímo tlačeni, když všichni kolem mají iPhone a používají iMessage, těžko si budete instalovat WhatsApp.
Zdroj: Timesonnews.com (odkaz)