Foto: Pixabay

Plánovaná informační kampaň na Facebooku má mít podobu různých bannerů, které budou poukazovat na užitečné tipy,  jak rozpoznat falešné zprávy:

  1. Zkontrolujte zdroj sdělení – ověřte obsah sdělení, i když se zdá, že je vědecky podložený
  2. Zamyslete se, jaký ve vás sdělení vyvolává pocit – falešné zprávy mohou manipulovat s vašimi pocity už po jednom kliknutí
  3. Zkontrolujte kontext sdělení – požádejte příslušné zdravotnické orgány o potvrzení daného obsahu

U příležitosti spuštění kampaně přichází společnost Facebook i se specializovanou webovou stránkou dostupnou v angličtině, francouzštině, italštině, němčině, španělštině, polštině a turečtině, která bude obsahovat informace o tom, jak se Facebook vyrovnává s falešnými zprávami na svých platformách. Účel stránky je zvýšit transparentnost  kroků, které společnost Facebook podniká v rámci strategie nazvané “Remove, Reduce and Inform”, k osvětlení Zásad komunity a ke sdílení veškerých aktivit, které společnost realizuje v boji proti falešným zprávám o událostech globálního charakteru, jako je například COVID-19, volby či klimatická změna.

Společnost Facebook v průběhu pandemie COVID-19 intenzivně pracuje na tom, aby dokázala efektivně propojovat uživatele s ověřenými zdroji informací a snížila tak celkový počet nepravdivých informací šířených na svých platformách. Minulý měsíc společnost oznámila svou doposud největší globální kampaň na propagaci relevantních informací o očkování proti onemocnění COVID-19. Facebook se na svých platformách dlouhodobě věnuje odstraňování falešných informací o vakcínách, omezuje šíření nepřesných informací o veřejném zdraví a informuje své uživatele o účinných dodávkách vakcín.

Zdroj:  Facebook.com/formedia (odkaz)