Zdroj: Pixabay.com (odkaz)
Reklamy jsou hlavním zdrojem příjmů jak Facebooku, tak konkurenčního Googlu a ne každému se to líbí. Mnoho uživatelů pak množství reklam odrazuje některé služby i využívat. Podobně to může vypadat i na velice populární sociální síti Twitter.
Ta se však rozhodla s tím něco udělat a analyzuje varianty pro zřízení předplatného. Ve hře je hned několik možností, jako například snížení závislosti na cílených reklamách nebo forma prémiového účtu v rámci kterého by bylo možné využít i další služby v podobě personalizace svého účtu. Další možností pak je předplatit si jen odběry některých uživatelů.
Zdroj: Pixabay.com (odkaz)
Produktový manažer Twitteru, Bruce Falck, nepotvrdil žádné konkrétní informace ohledně chystaných změn. V tuto chvíli se vedení Twitteru zabývá návratností plánovaných změn. Podle jeho názoru se však nedá očekávat, že by v tomto roce byla míra návratnosti nijak závratná. Poslední z možností přitom vypadá velice pravděpodobně vzhledem k tomu, že Twitter před několika dny zakoupil zpravodaj Revue a již začal laškovat s tlačítkem předplatného u zpravodaje.
Podle všech dostupných informací nemusí být Twitter tím jediným gigantem v oblasti sociálních sítí, který bude zavádět nějaké placené služby. Například Facebook sice prohlásil, že bude vždy mít i svou bezplatnou verzi, ale zároveň si nechal otevřené dveře ke svému placenému modelu. Z jednoho úhlu pohledu může být předplatné oboustranně výhodné, protože si uživatelé dopřejí poklidné procházení sociální sítě bez reklam a s možností dalších personalizovaných úprav a pro sociální sítě to je zase stabilní zdroj příjmu nezávislý na reklamě.
Zdroj: Engadget.com (odkaz)