Zdroj: Pixabay.com (odkaz)
Ausrtálie se v poslední době rozhodla, že po vzoru Francie zavede také jakousi mediální daň, kterou budou muset platit všechny mediální agentury jako je Google nebo Facebook. Google se nechal slyšet, že pokud tento zákon vejde v platnost v podobě v jaké byl předložen, opustí raději Austrálii se všemi službami.
Až doposud Facebook celou záležitost nijak nekomentoval. Dnes však razantně zakročil a všem uživatelům a mediálním firmám v Austrálii zablokoval možnost sdílení a prohlížení zpravodajského obsahu. Skutečností zůstává, že uveřejnění článku na Facebooku je dobrovolné a většinou ještě redakce platí Facebooku za propagaci. Tato překroucená skutečnost, kdy Facebook by měl platit redakcím za to, aby tam umístili své články je mimo logiku.
Zdroj: Pixabay.com (odkaz)
Zákrok Facebooku se setkal s velkou vlnou kritiky jak ze strany médií a politiků, tak i ze strany lidskoprávních skupin. Nově si tak podle stanice BBC nikdo v Austrálii nemůže otevřít stránky jiného než australského časopisu a naopak nikdo z jiné země než z Austrálie se nepodívá na stánky australských časopisů.
Australská vláda tento krok označila za ohrožení důvěryhodnosti Facebooku hlavně proto, že Facebook před tímto svým krokem nijak nevaroval. Dle některých je chování australanů nemravné, protože Facebook a Google pomohly díky sdíleným odkazům vydělat australským médiím necelých 7 miliard korun. Krok Facebooku koresponduje s lidovým rčením: „Kdo chce moc, nemívá nic.“ A pokud Austrálie chce vytěžit z Googlu a Facebooku co nejvíce, nemusí také mít ani jednu a nakonec budou možná rádi, když jim Microsoft poskytne svůj vyhledávač Bing.
Zdroj: Edition.cnn.com (odkaz)