Zdroj: Pixabay.com (odkaz)
Nad Googlem se stahují mračna a končí mu pomyslné zlaté období, kdy zdarma těžil z reklamy napříč Zeměkoulí. Nedávno uzákonila Francie mediální daň, kdy podmínkou pro setrvání Googlu ve Francii je placení místním mediálním firmám za uveřejňování jejich obsahu.
Podobný scénář přišel i z Austrálie, kde však Google odmítl tuto daň platit a chtěl zaplatit pouze za uveřejnění celého australského textu nikoliv pouze odkazu. Dal proto Austrálii ultimátum, že pokud nepřistoupí na jeho podmínky, opustí Austrálii. Ta si však těžkou hlavu nedělá a již nyní vyjednává spolupráci s Microsoftem a jeho vyhledávačem Bingem, kteří v případě naplnění hrozeb Google spolehlivě nahradí.
Zdroj: Pixabay.com (odkaz)
Nyní se poslanci Evropského parlamentu nechali inspirovat svými australskými a francouzskými kolegy a chtějí Google a Facebook zákonně donutit zaplatit za sdílení zpráv na svých portálech. Facebook v reakci na tuto zprávu zvažuje zablokování přidávání odkazů na webové zpravodajství. Podotýká, že sami média hojně využívají svých profilů na Facebooku, které jim pomáhají zvýšit čtenosti.
Mediální giganti podotýkají, že vložení zpráv do Facebooku je zcela dobrovolné a že v případě Googlu je možné veřejně dostupným kódem znemožnit Googlu, aby stránku zařadil do svého vyhledávání. To však podle europoslanců neznamená, že by Google a Facebook neměli platit za to, že vydělávají na místních zpravodajstvích. Kdy se bude o této novince oficiálně hlasovat a kdy vejde v platnost se zatím ještě neví.
Zdroj: FT.com (odkaz)