Zdroj: Pixabay.com (odkaz)
Podle nejnovějších údajů z výzkumu poslechovosti rádií s názvem Radioprojekt za druhou polovinu loňského roku je s výrazným náskokem nejposlouchanějším rádiem u nás Český rozhlas Radiožurnál. Radiožurnál nasbíral 937 tisíc posluchačů, čímž o 100 tisíc překonal dosavadního držitele tohoto prvenství, Rádio Impuls, které obdrželo jen 841 tisíc.
Na dalších pozicích se pak umístila Evropa 2 se 766 tisíci, Rádio Blaník se 640 tisíci a Frekvence 1 s 584 tisíci posluchači. Český rozhlas je rozdělen na několik regionálních stanic, z nichž ta nejoblíbenější je v Brně a nasbírala 96 tisíc posluchačů.
„Je skvělé, že stanice Českého rozhlasu v tomto obtížném období obstály a udržely si přízeň publika. Zvýšený zájem o informace významně posílil pozice ČRo na trhu. Jasně se tím ukazuje, jak jsou média veřejné služby pro veřejnost důležitá a jak nezastupitelnou roli ve společnosti hrají. Nejviditelnějším výsledkem je návrat Radiožurnálu na pozici nejposlouchanějšího rádia po 15 letech. Za aktuální skvělé výsledky patří dík našim posluchačům i všem rozhlasákům, kteří i ve složitých podmínkách koronavirové krize dál zajišťují vysílání i jeho podporu.“
René Zavoral, generální ředitel Českého rozhlasu
Možným důvodem, proč letos vyhrál Český rozhlas je pandemie koronaviru, protože Rádio Impuls obecně cílí na mladší věkovou kategorii a na aktivní řidiče, kteří díky karanténám a různým omezením tolik necestují, a proto také tolik neposlouchají rádio. Kdežto Český rozhlas je tradiční radiová stanice, která je oblíbená zejména u starších spoluobčanů, kteří ji poslouchají, i když nikam necestují.
Zdroj: iRozhlas.cz (odkaz)