Zdroj: Pixabay
První část továrny má rozlohu 90 000 metrů čtverečných, s cílem do roku 2028 ji rozšířit na neuvěřitelných 450 000 metrů čtverečných. Další fáze výstavby začne na začátku roku 2021, říká Lucid. Zpočátku bude mít továrna kapacitu na výrobu 30 000 vozidel ročně, s cílem dostat se na roční kapacitu 400 000 vozidel.
Lucid Air, tedy první odhalený automobil, bude mít dojezd až 850 kilometrů, ujede půl kilometru pod 10 vteřin a bude disponovat silou tisíce koní. Startovací cena bude v přepočtu 1,7 milionu kč. Lucid se tedy zjevně snaží napodobit strategii Tesly, která začala s prodejem velmi drahých vozů a později se uchýlila k mnohem dostupnějším elektromobilům. Dvě nejdražší verze Air-Air Grand Touring a Air Dream Edition se budou prodávat za násobnou cenu Lucid Air. Ty přijdou na trh ve druhém čtvrtletí roku 2021.
V posledním desetiletí se do EV firem (tedy firem zaměřených na elektromobily) nasypalo spoustu peněz. Jedna z největších překážek pro nové firmy byly náklady na stavbu výrobních závodů. Některé startupy stavěly velkolepé výrobny, jako například Tesla, aby zaujaly investory. Jiné na druhou stranu stavěly výrobny malé, s cílem ušetření základního kapitálu. Tomuto problému čelil i Lucid, kterému v jednu chvíli skoro došly peníze. Nakonec ho zachránila půjčka od čínské autobusové společnosti a miliardová investice investičního fondu Saúdské Arábie.
Zdroj: The Verge.com (odkaz)