Zdroj: Pixabay (odkaz)
Rozšířená realita se již pomalu stává nepozorovanou součástí našich životů. Je totiž zabudovaná ve většině mobilů u selfie fotoaparátů nebo je využívána na památkách a v galeriích. Nyní však přišel londýnský startup HoloMe s naprosto unikátním nápadem. Vytvořil totiž platformu, která dokáže přenést reálnou osobu do světa rozšířené reality.
Nedávno se podařilo tomuto startupu získat finance od investorů ve výši 40 milionů korun a jedním z investorů byl i český fond Grouport, který pracuje pod záštitou DEPO Ventures. O tuto platformu je již nyní velký zájem, protože lze unikátním způsobem využít pro marketingové kampaně a při tom k jejímu provozu stačí pouhý smartphone.
„Jsme nadšeni, když vidíme, jak lze naši technologii použít jako nový způsob komunikace se zákazníkem. Navíc nám přeje současná situace, kdy trh s rozšířenou realitou rychle roste a pandemie covidu-19 pomohla ukázat význam této technologie pro maloobchod. Také se velmi rychle vyvíjí infrastruktura, která umožňuje škálování této technologie – zejména 5G sítí a cloudových platforem AR.“
Janosch Amstutz, CEO a zakladatel HoloMe
Pro automatické vytvoření holgramu stačí jen sada videí konkrétních lidí či produktů. Fotorealistické hologramy jsou pak přístupné kdekoliv a to prostřednictvím smartphonu či jakéhokoliv zařízení podporující rozšířenou realitu. V minulosti podobnou platformu využila módní společnost ASOS, módní časopis Vogue. DeBeers Group, Warner Music a další.
Zároveň spouští HoloMe ještě další platformu, Beem, která by měla umožnit influencerům, celebritám a umělcům streamovat sami sebe tak, aby divák mohl ve svém pokoji zobrazit živě streamovaný koncert. Zakladatel HoloMe chce s podporou Grouport expandovat i k nám na český trh. Konkrétní datum dostupnosti v našich končinách zatím není znám.
Zdroj: Holo.me (odkaz)