Zdroj: Pixabay
I když většina lidí stále vnímá Facebook především jako sociální síť, tak ve skutečnosti je Facebook jedna z největších reklamních agentur na světě a provozuje i velký bazar. Své služby navíc dále rozšiřuje a tato změna se chystá i u nás. Novinkou má být Facebook seznamka.
Podle slov Marka Zuckerberga, šéfa společnosti, je v tuto chvíli na Facebooku více než 200 milionů lidí, kteří uvádějí, že jsou nezadaní. Na tuto skupinu bude novinka zacílena. Oproti jiným seznamkám má být ta od Facebooku zaměřena primárně na dlouhodobé vztahy a nikoliv krátkodobé či dokonce ty jednodenní.
V USA, Kanadě, Mexiku a několika dalších státech již funguje Facebook Dating více než rok, ale do Evropy míří teprve až nyní, i když podle původních plánů měla seznamka přijít již v únoru. Chvíli však trvalo, než se povedlo přesvědčit evropské regulátory.
Podle Irské Komise pro ochranu dat (DPC) bylo při nejmenším podezřelé, že zástupci Facebooku oznámili svůj záměr spustit seznamku jen pár dní před faktickým spuštěním. Do seznamky však lidé vkládají často ty nejintimnější citlivá data. Pochybnosti o ochraně osobních údajů byly urovnány, a proto se může služba rozjet i u nás v Evropě. V České republice však existuje celá řada již zavedených seznamek. Je proto otázkou zda to pro ně znamená případné ohrožení jejich pozice na trhu.