Zdroj: Pixabay
Novým trendem v oblasti osobní automobilové dopravy jsou pravděpodobně elektromobily. Velká Británie i Německo si již dali závazek, že se chtěj všech klasických motorů do určitého termínu zbavit. Podle názoru mnohých příznivců elektromotorů je jednou z hlavních výhod nízká ekologická stopa.
S tím rozhodně nesouhlasí automobilka Toyota, která podává i přesvědčivé důkazy, že celá problematika je složitější, než se může zdát. Podotýká, že na výrobu elektromobilu je nutné použít takové množství vzácných kovů, které vystačí na výrobu šedesát modelů Yarisu.
Jedním ze zmiňovaných vzácných kovů je například neodym, při jehož těžbě je masivním způsobem zatěžováno životní prostředí a ekologická stopa je dosti výrazná. Takovýchto kovů a složek je v elektromobilu celá řada. Další skutečnost, která stojí za zmínku je samotná elektřina.
Není žádným překvapením, že elektromobil jezdí na elektriku, ale mnozí si již neuvědomují, že i tato elektřina se musí někde vzít. Většina světové elektřiny pak pochází z čínských uhelných elektráren, spaloven či jaderných elektráren. Jen relativně malé procento energie pochází z obnovitelných zdrojů. Takže je sice pravda, že elektromobil ze sebe nevylučuje žádné zplodiny a z tohoto důvodu je skutečně ekologický. Nicméně z druhého a poněkud širšího pohledu je zřejmé, že ekologická zátěž ekologický elektromobilů je mnohonásobně větší než u klasických motorů.
Zdroj: Global.Toyota