Foto: Pixabay
„Ještě donedávna se čeští obchodníci spoléhali na osobní setkání, kvůli pandemii však museli zcela přejít na online prodej. Data ukazují, že se dokázali se situací vypořádat, ačkoliv je zde oproti sousedním zemím stále prostor pro zlepšování. V Pipedrive se snažíme jít tomuto trendu naproti a obchodníkům práci maximálně ulehčit. V prosinci jsme například uvedli nástroj eSignatures, který umožňuje podpis smlouvy online a pomáhá zvýšit úspěšnost až o 29 %. Přehled nad veškerými dokumenty pak pomáhá udržet nástroj Sales Docs, který automatizuje způsob, jakým týmy vytváří, spravují a sdílí dokumenty. V době, kdy hraje klíčovou roli rychlost a transparentnost, je pro obchodníky stěžejní udržovat vše potřebné na jedné CRM platformě,“ říká Michal Smetana, vedoucí české pobočky startupu Pipedrive.
Efektivita v online komunikaci se rovněž odráží na úspěšnosti prodejů – čím více e-mailů si obě strany vymění, tím je šance na jejich zdárné uzavření nižší. Češi dosahovali v prvním kvartálu 2021 průměrné úspěšnosti kolem 34 %, Poláci 31 %, Němci 35 % a Rakušané 40 %. To je o něco méně oproti stejnému období loňského roku, pro srovnání se českým obchodníkům dařilo až v 40 % případů. Jejich úspěšnost se tedy ještě nevrátila na předcovidovou úroveň.
V České republice se ze sektorů nejvíce daří zdravotnictví, výrobě a obchodu
Nejlepších výsledků v prvním kvartálu 2021 dosahují čeští obchodníci v oblastech zdravotnictví (53 %), výroby (42 %) a obchodu (49 %). Dobře si vedly rovněž technologické startupy (38 %) a média (35 %). Ve stejném období loňského roku byla úspěšnost v sektoru zdravotnictví průměrně 52 %, ve výrobě 56 % a v oblasti obchodu 51 %. Právě segment výroby byl totiž pandemií nejvíce zasažen. Obchodníci v oblasti technologických startupů pak dosahovali úspěšnosti 36 % a v médiích dokonce 42 %.
„Ukazuje se, že pro úspěch obchodníků je správná digitální podpora klíčová. Efektivní CRM nástroj je prvním základním předpokladem, jak oslovit potenciální zákazníky. Je však potřeba pokrýt co nejvíce kanálů, od vlastního webu přes sociální sítě až po externí databáze leadů. CRM pak slouží ke sběru cenných dat, podle kterých vytvoří profil ideálního zákazníka a na jeho základě lze kontaktovat další relevantní uživatele. Ve výsledku to znamená vyšší šanci na úspěšný prodej,“ dodává Michal Smetana.
Zdroj: tisková zpráva společnosti Pipedrive