Foto: Pixabay
V době pandemie a tvrdých karanténních opatření byly chatovací a komunikační aplikace v podstatě jediným sociálním kontaktem a jediným spojením se světem. Mezi nejpopulárnější patří bez pochyby Messanger a WhatsApp, které oba patří mezi ty nejpopulárnější.
Notoricky známí rozdíl mezi nimi je v podstatě ve dvou věcech. WhatsApp může používat každý, kdežto Messenger pouze ten, kdo má vlastní profil na Facebooku. Druhým rozdílem je skutečnost, že WhatsApp má tzv. end-to-end šifrování a měl by tak být o trochu bezpečnější.
Foto: Pixabay
Nyní se k oběma komunikačním platformám vyjádřil šéf technologického oddělení společnosti Safetica, Zbyněk Sopuch. Podle něj právě během pandemie výrazně narostla vytíženost těchto komunikačních platforem a díky tomu se i ukázaly případné nedostatky v podobě bezpečnostních slabin.
Obecně doporučovanou alternativou k těmto známým aplikacím je pak Signal či Telegram. Podle Sopucha mají významné bezpečnostní nedostatky i aplikace Microsoft Teams a Zoom. V případě použití pro soukromé účely může být užívání celkem bez větších problémů a jediné, co se může stát, je váš e-mail či telefon.
Problém podle Zbyňka Sopucha může ale nastat při použití ve větším měřítku v nějaké firmě. Společnosti rádi využívají toto řešení, protože je obecně známé, jednoduché a hlavně je to zdarma. O přítomnosti bezpečnostních problémů svědčí prý i fakt, že když dojde k oznámení nějaké trhliny, je reakční doba vývojářů příliš velká a než dojde k vydání oficiální záplaty, může se objevit další problém.
Důležité je prý nemíchat firemní a osobní komunikaci, což se právě většinou děje. Zaměstnanci používají např. WhatsApp pro komunikaci s kolegy, podřízenými, klienty, přáteli i rodinou. V případě úniku dat či napadení komunikačního kanálu je pak škoda o to větší.
Zdroj: Euro.cz (odkaz)