Foto: Pixabay

WhatsApp v poslední době připravuje jednu věc za druhou a točí se kolem něj až příliš mnoho afér. Největší je asi ta, týkající se změny jeho smluvních podmínek, které začnou platit v létě. Mateřská společnost WhatsAppu, Facebook, totiž chce využívat údaje získaná od uživatelů WhatsAppu k zobrazování cílené a personalizované reklamy.

Každému uživateli se proto zobrazilo oznámení, se kterým můžete buď souhlasit nebo souhlasit. Ano, nejedná se o překlep. Pokud chcete dál využívat služeb WhatsApp nezbývá vám nic jiného než souhlasit s poskytnutím těch nejintimnějších osobních údajů Facebooku.

Foto: Pixabay

V Evropě nás naštěstí částečně chrání GDPR, ale ta tendence Facebooku zjistit o vás všechno a co nejefektivněji to zpeněžit je zde zcela jasná. Podle serveru Android Police se hambursky komisař pro ochranu údajů, Johannes Caspar, ohradil proti „cílené agregaci dat.“ Podle něj totiž dochází i porušování evropského zákonu z důvodu nedobrovolného a vynuceného souhlasu u stávajících uživatelů. Je tedy možné, že WhatsApp nakonec skončí u soudu.

Nezanedbatelné množství uživatelů proto již přešlo ke konkurenčním aplikacím Signal či Telegram a cítí se být ze strany WhatsAppu podvedeni a zklamáni. Již nyní je jasné, že ať dopadne tato kauza jakkoliv, Facebook si najde způsob, jak se o nás dozvědět co nejvíce.

Zdroj: AndroidPolice.com (odkaz)